Medycyna Bhaiszadźja

Bhaishajya Sampradaya - Wspólnota Uzdrowicieli 


Z Jogi Uzdrowienia znanej lepiej jako Bhaishajya, a w spolszczeniu Bhaiszadźja, zaczerpnięto wiele metod współczesnej medycyny psychosomatycznej i psychoterapii. Metoda Gestalt wraz ze swym "gorącym krzesłem", trening asertywności, techniki bioenergetyczne (m. in. Lowen), trening autogenny Schultza (autosugestywna relaksacja), postępująca relaksacja Jacobsona (tensje i rozluźnienia poszczególnych mięśni, jogoda), grupy poznawcze, psychodramy, psychologia procesu, trening twórczej ekspresji, metoda tzw. "lustra", nauka o afirmacjach, rebirthing - wszystko to są wyrwane z kontekstu techniki Jogi Uzdrowienia, które zostały przeszczepione do medycyny jako skuteczne środki terapeutyczne. Możesz poznać je prosto ze źródła, z którego pochodzą, którym jest faktycznie joga lecznicza, bheshajya joga (bheszadźja). Możesz zapoznać jogę jako medycynę psychosomatyczną, a w szczególności jako system prewencyjnej psychoedukacji. Łatwiej zapobiegać niż leczyć, a lecząc łatwiej, gdy pamiętamy o duchowej esencji (Sai/n) ludzkiej istoty. 

Bhaishajya Deva - Mistrz Uzdrawiania

Sztuka duchowego uzdrawiania opiera się o metody stosowane przez duchowych Uzdrowicieli ludzkości we wszystkich epokach i we wszystkich tradycjach duchowych, szczególnie w tych, które wywodzą się z kultury indoeuropejskiej obejmującej Hindusów (Indoariów), Słowian, Bałtów, Persów, Celtów, Germanów, Greków, Rzymian. My, Indoariowie u swego prehistorycznego korzenia, zawsze powinniśmy pamiętać o tęsknocie duszy kierującej nas ku naukom i praktykom wedyjskim, gdzie nasze źródło i nasz duch. Prawa i zasady rządzące duchowym uzdrowieniem są przekazywane na warsztatach Bhaiszadźja Jogi tak, aby można je było stosować praktycznie w swoim własnym życiu. 

Praktyki duchowej psychoterapii i psychoedukacji; szeroko pojęte doskonalenie umysłu, leczenie potęgą oddechu, sztuka afirmacji i autosugestii, twórczy dobrobyt, powodzenie i szczęście, magia twórczej wizualizacji; uzdrowienie bólu złamanych serc, rozwój duchowy uzdrowiciela, zastosowanie wibracji leczniczych mantramów (fraz dźwiękowych); sztuka odprężania i relaksacja, transcentendalne techniki uzdrawiania. Potęga umysłu, mowy, magnetyzmu, myśli, dźwięku, wszystko w służbie samopomocy i samoleczenia. Starożytne receptury ryszich i sufich. Tworzenie Kręgów Uzdrawiającej Mocy (Bhai-ćakram). Duch Święty (Ćaitanja) i charyzmatyczne uzdrawianie duchowe w religiach świata. Sztuka modlitwy wstawienniczej, prośby i intencje dla chorych i umierających. Tradycyjne inicjacje w Świadomość Mistrza Uzdrowienia (Guru Bhaiszadźja). Tajemna Moc Widura (Lapis Lazuli). 

Rudra Bhaiszadżja (Bhaishajya) zwraca uwagę, że istnieje uzdrawiająca siła, którą nazywa prądem uzdrawiającym, energią witalną, siłą życia, daiwa praną. W czasie jego wykładów i przekazów, za sprawą witalnego prądu uzdrawiającego następuje tysiące uzdrowień. Od wielu tysięcy lat ludzie spotykają się w miejscowych wspólnotach na całym świecie, aby wspólnie przyjmować tę leczącą siłę i dowiedzieć się więcej o nauce Mistrza Medycyny, Guru Bhaiszadżja.

Napływ prądu uzdrawiającego, mistycznej leczącej bożej siły powoduje, że w ciele dochodzi do procesu oczyszczającego, który może być również bolesny. Choroba zostaje wyparta z ciała, a proces ten Guru Bhaiszadżja nazywa regulacjami lub transfomacjami. Liczne uzdrowienia z narkomanii i uzależnienia alkoholowego świadczą, że również w tej dziedzinie jest możliwa pomoc i uzdrowienie poprzez naukę medycyny energetycznej i duchowej Guru Bhaiszadżja. Poszczególne losy, opisane w relacjach byłych narkomanów, głęboko poruszają serca i umysły terapeutów. Te osoby były cieleśnie i duchowo zrujnowane, a żadna terapia nie była na tyle skuteczna, aby uwolnić ich trwale od wszelkich nałogów czy zniewoleń. 

Nauka Mistrza Uzdrawiania - Rudra Bhaiszadżja (Bhaishajya) opiera się na wpływie duchowych sił na człowieka. Wpływ tych sił jest o wiele większy, niż uświadamia to sobie większość ludzi. Rudra Bhaiszadżja porównuje człowieka z baterią. W życiu codziennym każdy traci siłę, a mimo to często nie jest w wystarczającej ilości przyjmowana konieczna, nowa energia życia. Jak nie jest w stanie pracować wyładowana bateria, tak samo nie może wykonywać swoich zadań ciało pozbawione siły. Następstwem jest napięcie, stan zdenerwowania, stany strachu i w końcu choroba. Rudra Bhaiszadźja - Guru Medycyny Duchowej tłumaczy, jak każdy człowiek może znowu dotrzeć do nowych energii. W tym przypadku zaufanie i wiara w dobro jest takim samym warunkiem, jak wola osiągnięcia zdrowia. Człowiek jest wszędzie otoczony uzdrawiającymi falami, które powinien tylko w siebie przyjąć, wchłonąć. Rudra Bhaiszadźja twierdzi, że nie ma chorób z których nie można wyleczyć, co potwierdzają sprawdzone medycznie relacje o uzdrowieniach cudownych. 

Uzdrowienia następują szczególnie na drodze duchowej, bioenergetycznej, i dlatego nie są one powiązane z materialnym ciałem Guru Bhaiszadźja. Aby przyjąć w siebie ten uzdrawiający prąd duchowej energii, daiwa prany, człowiek szukający pomocy siedzi z dłońmi otwartymi do góry. Ręce i nogi są skrzyżowane, aby nie przepuszczać przepływu uzdrawiającego prądu do ziemi. Myśli o chorobie i kłopotach przeszkadzają w działaniu prądu, natomiast pomagają myśli o czymś pięknym, jasnym, lekkim, światłym. Kiedy uzdrawiający prąd przepływa przez ciało, wnika w organy, które były obciążone i rozpoczyna tam swoje oczyszczające i uzdrawiające działanie. Przy tym mogą pojawić się pewne bóle i parestezje, które są wskaźnikiem oczyszczania ciała. 

Ponieważ choroba w swojej istocie nie jest zgodna z wolą Boga, jest ona stopniowo usuwana, jeśli tylko człowiek podda się z ufnością przepływającej boskiej energii, subtelnemu światłu daiwa prany. W niektórych przypadkach może się to wydarzyć spontanicznie. Konieczne jest, aby w tym momencie człowiek nie zajmował się więcej myślowo chorobą, tylko zaufał czy uwierzył w to, że dla Boga nie ma chorób z których nie można się wyleczyć. Aby dalej pozostać zdrowym człowiekiem, przyjaciele z Koła Przyjaciół Guru Bhaiszadżja, Rudra Medycyny, nastawiają się codziennie na odbiór uzdrawiającego prądu. Zdrowe ciało tworzy podstawy do życia w harmonii z samym sobą, z innymi ludźmi i z naturą. Celem nauki Guru Bhaiszadżja jest, aby z chorego człowieka zrobić człowieka, który jest wolny od cielesnych i duchowych obciążeń. 

To, co znane było we wszystkich starych kulturach, co w Azji znane jest nawet do dzisiejszych czasów, właśnie zostaje na nowo odkrywane przez nowoczesną naukę. Prądy wyższych energii, energia życiowa, prana, steruje i określa nasze życie. Ta energia odkryta została naukowo dla świata Zachodu dopiero w 1922 roku  przez Rosjanina prof. Grurowicza jako promieniowanie komórkowe. Później w Akademii Nauk w Nowosybirsku udało się udowodnić, że owe biologiczne promieniowanie jest decydującym nośnikiem informacji wszystkich komórek w każdym żywym organizmie. W międzyczasie odkrycie to zostało potwierdzone i rozszerzone. W czołówce były prace prof. Poppa z Uniwersytetu w Kaiserslautern, który w roku 1975 przy pomocy bardzo czułej aparatury wykazał pomiarowo promieniowanie komórkowe jako spójne, t.j. bardzo uporządkowane promieniowanie elektromagnetyczne w zakresie fal światła ultrafioletowego. Przez to otworzyła się całkowicie nowa wiedza i zrozumienie samego życia, a dawna wiedza o duchowej energii jako leczniczej Mocy została potwierdzona przez 'szkiełko i oko'. 

Dzięki tej wiedzy rozpoczyna się zrozumienie, że uzdrowienia mogą być wywoływane przez nieuchwytne prądy energetyczne, np. według nauki Rudra Bhaiszadżja (Bhaishajya), Mistrza Medycyny, przez witalną siłę, przez "uzdrawiający prąd", odczuwalny w ciele. Guru Bhaiszadżja posiada bardzo dokładną i obszerną wiedzę o prawidłowościach tych energii, i dla dobra ludzi przekazuje te prawa w formie prostej nauki spisanej całe tysiąclecia temu. Nazwa Koło Przyjaciół Rudra Bhaiszadżja jest prawidłowa, ponieważ chodzi tutaj o luźne zgromadzenie ludzi, którzy żyją według uznanych ideałów i obcują ze sobą w sposób serdeczny i przyjazny wspierając swoje zdrowie. Nie istnieją żadne powiązania prawne i finansowe. Każdy przyjaciel ma zawsze możliwość opuszczenia Koła Przyjaciół Mistrza Uzdrawiania. 

Bhaiszadźja - Osiem Stopni Wtajemniczenia

Rudra Bhaiszadżja - Guru Uzdrawiania, potwierdza w swych naukach słowa znanego lekarza Paracelsusa, że co prawda wszystkie choroby mogą zostać usunięte, lecz nie wszyscy ludzie mogą zostać uzdrowieni. Dla "uzdrawiającego prądu", dla daiwa prany, z jego bożą naturą nie ma granic, nie ma chorób z których nie można się wyleczyć, dotyczy to nawet chorób organicznych, przewlekłych i zwyrodnieniowych. Guru Bhaiszadżja  podał w swojej nauce proste i jasne reguły, jak można osiągnąć i zachować uzdrowienie. Procesy zdrowienia nawet przy tych samych chorobach mogą przebiegać zupełnie inaczej. Dlatego też dawanie obietnic uzdrowienia jest niemożliwe i w Kole Przyjaciół Guru Bhaiszadźja nie daje się tego typu obietnic, ale zachęca do skupienia na przyjmowaniu przekazywanego strumienia boskiej uzdrawiającej siły życiowej, daiwa prany. 

Uzdrowienie na drodze duchowej poprzez naukę Guru Bhaiszadżja medycznie udokumentowane! Pacjentom na spotkaniach wspólnoty terapeutycznej nie odradza się ani tradycyjnych terapii odwykowych, pobytów w klinikach lub wizyt w innych pomocnych placówkach medycznych czy sanatoryjnych. Medycyna Guru Bhaiszadźja uczy także energizować uzdrawiającym prądem daiwa prany wszelkiego rodzaju leki oraz uczy przywoływać lub poszukiwać dobrych chirurgów, jeśli komuś potrzebny jest dobry, udany zabieg chirurgiczny. 

- O uzdrawianiu dużo wiedziały stare ludy u szczytu rozwoju ich kultury! 
- Z duchowego uzdrawiania korzystali znani lekarze, w tym Hipokrates, Galen, Paracelsus, Awicenna, Hahnemann! 
- Nauka potwierdza wiele z podstawowych odkryć medycyny naturalnej! 

Istnieje wyższa siła, która jest fundamentem wszystkiego, co żywe, która może uzdrawiać! Guru Bhaiszadźja nazwa ją bożym Heilstromem albo bożą siłą, Daiva Praną.  Guru Medycyny posiada bardzo dokładną wiedzę intuicyjną, którą udostępnia wszystkim ludziom w formie bardzo prostej nauki. Koło Przyjaciół Guru Bhaiszadźja jest wolnym ugrupowaniem ludzi, którzy rozpoznali dla siebie wartość nauki Guru Bhaiszadźja (Bhaishajya). Tę naukę rozpowszechnia się w setkach dharmicznych wspólnot we wszystkich stronach świata. Przez przyjęcie odpowiedniej pozycji ciała i odpowiednie nastawienie ducha człowiek uczy się przyjmowania bożej siły, daiwa prany, niebiańskiej energii, chi, ki. Odczuwalny w ciele "uzdrawiający prąd" prowadzi do uzdrowienia, nawet z przewlekłych, zwyrodnieniowych i ciężkich chorób organicznych, oraz do uzyskania różnych pomocy. 

Relacje o uzdrowieniach spisywane są w dużej liczbie na wzór medycznej anamnezy. Medyczno - Naukowa Grupa Fachowa (MWF) w Kole Przyjaciół Guru Bhaiszadźja (Bhaishajya), forum paru tysięcy lekarzy ajurwedyjskich i osób z innych zawodów medycznych, kontroluje relacje pod względem treści i jeśli jest to możliwe, zbiera dokumentację wraz z komentarzami lekarskimi na podstawie orzeczeń niezależnych lekarzy.

Każdemu człowiekowi pozostawia się jego wolną decyzję, czy oprócz uzdrowienia na drodze duchowej podda się leczeniu typowo medycznemu. Guru Bhaiszadżja przez całe swoje istnienie aprobuje i wspiera współpracę ze wszystkimi lekarzami i naturoterapeutami. W oparciu o wzór postępowania samego Guru Bhaiszadźja (Bhaishajya) w Kołach Przyjaciół Guru Bhaiszadźja (Bhaishajya) nie udziela się typowych porad lekarskich, nie przeprowadza samych badań czy też leczenia farmaceutycznego, a stara się bioenergetycznie zasilić potrzebujących uzdrowienia. 

Przynależność do Koła Przyjaciół Guru Bhaiszadźja (Bhaishajya)  jest zawsze dobrowolna, bezpłatna i niezależna od powiązań narodowych, ideologicznych i religijnych. Wszelka działalność odbywa się bezpłatnie, wszystkie koszty pokrywane są z dobrowolnych składek i datków.Pewne koszta oczywiście zawsze istnieją, gdy trzeba wynająć salę na zajęcia lub zwrócić koszt dojazdu osób prowadzących. Także w wypadku dłuższych seminariów, gdy wynajmowane są pokoje na noclegi oraz zamawiane w jadłodajniach wyżywienie. Są to jednak koszta własne spotkania, a nie płatne uczestnictwo w programach zajęć. 

Proszę zapoznać się dokładniej na dalszych stronach tekstu w naukach, także współcześnie publikowanych w Internecie. Jeśli wydaje się, że jeszcze coś jest zbyt nowe lub zbyt niezwykłe - sprawdzajmy to wówczas bez uprzedzeń! Tylko tak można ujrzeć prawdę - według wskazówki Guru Bhaiszadźja (Bhaishajya): "Nie bądźcie łatwowierni, przekonajcie się sami."

Guru Bhaiszadżja nie studiował, ani też nie rozwijał medycznej nauki w znany nam dzisiaj sposób, ona została mu przekazana w sposób duchowy. Przekazywał ją swoim słuchaczom "do wiadomości" w przeprowadzanych wykładach. Poprzez stosowanie jego nauki prawda potwierdza się przez dobre następstwa, lub "dobre owoce". Guru Bhaiszadźja podczas swoich natchnionych i uzdrawiających wykładów dotyczących wiary, zawsze zakładał oddziaływanie sił duchowych na człowieka. Wpływ tych sił jest dużo większy, niż ludzie to często przyjmują. Do tych duchowych sił należą szczególnie pewnego rodzaju myśli i wyobrażenia. Również nauka zaczyna coraz bardziej dostrzegać owe duchowe powiązania.

Pomoc i uzdrowienie na drodze duchowej poprzez naukę Guru Bhaiszadźja otwiera dla wszystkich ludzi możliwość uwolnienia się od chorób, zmartwień i biedy. Na ile człowiek poszukujący pomocy postępuje zgodnie z tą nauką, zależy naturalnie od niego samego.

Kiedy Guru Bhaiszadźja (Bhaishajya)  przeprowadza wykłady i przekazy dotyczące duchowości i uzdrawiania, często mają miejsce sceny jak ze świętych pism: niewidomi ludzie mogą znowu widzieć, sparaliżowani mogą znowu chodzić. Zostało to potwierdzone poprzez wiele publikacji i relacji świadków z dawnych okresów czasu. Te "cuda" dzieją się nadal: również dzisiaj działa " uzdrawiający prąd", który wskazał ludziom Guru Bhaiszadźja. Wykazują to dobitnie tysiące relacji o uzdrowieniach - które w większości są udokumentowane w oparciu o wyniki badań medycznych przeprowadzonych przez niezależnych lekarzy, oraz są sprawdzane i dokumentowane przez lekarzy z Medyczno - Naukowej Grupy Fachowej (MWF) Koła Przyjaciół Guru Bhaiszadźja (Bhaishajya).

"Umrzeć muszą wszyscy ludzie, lecz dusza nie przestaje istnieć. Jeżeli ktoś zawoła Guru Bhaiszadźja, wówczas przyjdę i będę pomagał dalej, zgodnie z wolą Boga" przepowiedział Guru Bhaiszadźja (Bhaishajya).  

Miejsca do masażu i akupresury na dłoniach - Bhaiszadźja

Rudra Bhaiszadźja leczy i uzdrawia ludzi, a poprzez to również uzdrawia w sensie medycznym, jednak oddziaływanie jest subtelne duchowe, często jest to zwyczajne wskazanie najlepszego specjalisty dla danego człowieka. Nigdy pytał ludzi poszukujących pomocy o choroby, a raczej o objawy i zaburzenia które pokazują energetyczny stan pacjenta. Wzbrania się zdecydowanie przed tym, aby słuchać zbytnich narzekań o chorobie, nawet żeby ktoś podał tylko nazwę choroby. Działalność Mistrza Uzdrawiania, Guru Medycyny, polega na przeprowadzaniu wykładów i przekazów  dotyczących zaufania oraz wiary, w których wzywa ludzi poszukujących pomocy do wielkiego nawrócenia się ku Przedwiecznej Mocy, ku Źródłu Życia. Wykłady i przekazy Rudra Bhaiszadżja zachowały się w formie pisemnej, w formie sekretnych traktatów medycznych i filozoficznych z których czerpią tradycyjne systemy uzdrawiania i leczenia jak medycyna tybetańska, chińska, mongolska i indyjska. 

Nawet jeśli brzmi to niewiarygodnie: Poprzez słuchanie słów jego nauki - i zwracanie uwagi na treść, byli i są uzdrawiani ludzie, zwierzęta i rośliny. Tak samo było dawniej i jest tak dzisiaj. Oprócz pomocy i uzdrowień zauważa się pozytywny wpływ na stosunek człowieka do życia i samo prowadzenie życia. Zostało to potwierdzone przez wielu ludzi, którzy o tym opowiadają; ludzie ci przeżyli również pozytywny rozwój swojej osobowości. 

--- Rudra Bhaiszadźja, Guru Medycyny, powiedział: "Przekazuję reguły gry życia, abyście stali się w życiu mistrzami!"  
--- Guru Bhaiszadżja powiedział: "Bóg jest nadawcą, a człowiek jest odbiorcą uzdrawiającej siły." 
--- Mistrz Uzdrawiania powiedział: "Wszyscy ludzie są warci tego, aby im pomóc." 
--- Guru Bhaishajya powiada: "Ufaj i wierz, boża siła, daiva prana, pomaga i uzdrawia." 

Nauka i energia światła duchowego przekazywana jest podczas regularnych spotkań regionalnych wspólnot - przeważnie co 2 tygodnie - wykłady, przekaz uzdrawiającej energii życiowej, wymiana doświadczeń. Zanim człowiek poszukujący pomocy, lub zainteresowany zacznie uczęszczać na spotkania, jest zapraszany na spotkanie wprowadzające, aby dowiedzieć się o zasadach nauki Rudra Bhaiszdźja - Guru Uzdrawiania. Kilka razy w roku odbywają się nadregionalne zjazdy. Zjazdy służą wymianie przeżyć i doświadczeń, oraz na zjazdach relacjonują przyjaciele, którzy całkowicie, lub częściowo odzyskali zdrowie. Poza tym w czasie zjazdu wszyscy nastawiają się wspólnie na odbiór uzdrawiającego prądu życiowego, na odbiór daiwa prany. 

Koło Przyjaciół RB składa się z ludzi ze wszystkich warstw społecznych i zawodowych. Należą do niego na przykład lekarze, nauczyciele, gospodynie domowe, adwokaci, rzemieślnicy, wyznawcy różnych religii, itd.; znajdują się w nim wszystkie grupy wiekowe i naturalnie ludzie o różnych poglądach politycznych czy religijnych. Rudra Bhaiszadżja to po hebrajsku w języku biblijnym Archanioł Raphael (Rafael, Rafał). 

Duża ilość różnego rodzaju zarejestrowanych uzdrowień i studiowanie zaobserwowanych mechanizmów działania udowodniły fachowcom jednoznacznie, że na tej drodze można pomóc wielu chorym ludziom, którzy dotychczas nie mieli szansy na uzdrowienie. Warto pamiętać, że z przekazu uzdrawiającej Mocy Duchowej Guru Bhaiszadżja korzystali w swojej pracy liczni wielcy uzdrowiciele, naturoterapeuci oraz cudotwórcy, jak chociażby teozofowie Anie Besant, Wanda Dynowska, Agnieszka Pilchowa, Edgar Cayce, Ze Arigo, Clive Harris, Bruno Groening czy Henryk Słodkowski. 

Ajurweda - Bhaiszadźja 


Ajurweda (Ayurveda) jest starożytnym indoeuropejskim systemem duchowej medycyny naturalnej objawionym przez starożytnych mędrców i aniołów takich jak Indra Dewa, Bhaiszadźja Guru, Waidja Śiwa, Parwati Dewi, Aświnau Dewa, Nandi Dewa, Rudra Bheszadźja czy Dhanwantari Dewa. Szczególnie przekazy medycyny receptualnej opartej na ziołach i minerałach pochodzące od Indradewa stanowią popularny fundament medycyny naturalnej Greków, Słowian (Polaków), Hindusów, Drawidów, Khmerów, Jawajczyków, Birmańczyków, Filipińczyków i innych Indoeuropejczyków. Indyjski Ryszi Suśruta był wielkim uzdrowicielem i w swoich licznych podróżach nauczał między innymi w Grecji, gdzie był szerzej znany jako Hipokrates, ojciec medycyny europejskiej opartej o ziołolecznictwo i krystaloterapię, dietetykę (jarstwo, zdrowe odżywianie), masaże, wodolecznictwo, bioenergoterapię i medytację, które to dziedziny leczenia powinien biegle znać każdy szanujący się lekarz czyli uzdrowiciel. 

Bhaiszadźja (Uzdrawianie) jest starożytnym, autentycznym sposobem kształcenia Duchowych Uzdrowicieli w kulturze indoeuropejskiej jaki został ustanowiony przez pradawnych mędrców. Bhaiszadźja (Bhaishajya) czyli Uzdrowiciel niesie ofiarną pomoc wszystkim istotom chorym, cierpiącym ból, nieszczęście i umierającym. Uzdrawiająca energia życia (Prańa) może dotrzeć jako promienie Słońca Życia do wszystkich potrzebujących istot, widzialnych i niewidzialnych, które tylko o to poproszą. Tradycyjnie, cała Ścieżka Duchowego Uzdrawiania (Bhaishajya Marga) praktykowana przez adeptów linii Himalaya (Parwata), podzielona jest na siedem podstawowych uczniowskich poziomów czy stopni wtajemniczenia (klas nauczania). W swej istocie każda poważna grupa jogi czy kultury duchowej Wschodu ma, a przynajmniej powinna mieć w swoich programach zapoznanie przynajmniej z podstawami Medycyny Ajurwedy. Wprowadzenie w każdy kolejny poziom odbywa się poprzez uroczystą Ceremonię Inicjacyjną będącą przekazem uzdrawiającej mocy Wielkiego Ducha Życia i błogosławieństwem Waidja Guru (Przewodnika Uzdrawiania). Pierwsze trzy poziomy obejmują wiedzę i praktykę podstawową z jaką musi być obeznany początkujący Ajurwedyjski Uzdrowiciel czy Terapeuta.

Bhaishajya Guru - Buddha Medycyny, Mistrz Uzdrawiania, w Chinach znany jako Yaoshi Fo, a w Japonii jako Yakushi Nyorai, z wielu dolegliwości chorobowych uwalnia ludzi poprzez dotykanie jego wizerunków czy posągów oraz poprzez mantryczne, wibracyjne wspominanie jego Imienia. Mistrz Medycyny i Uzdrawiania, Guru Bhaiszadźja, uważany jest za jednego z wielkich nauczycieli praktyki medytacji, za Światłodawcę i Mistrza Światła, Mistrza Dhjany (Dhyana) oraz niebiańskiego Władcę Krainy Wschodniego Raju, będąc rodzajem Archanioła - Władcy Niebios. W Japonii wiele z Yakushi Nyorai praktykują buddyści zen, a w Chinach buddyści Ch'an.

Wizerunki malowane są dla postaci lotosowej, rodzaju leczniczego Buddy Medycyny, a skóra postaci ma kolor błękitno-niebieski, podczas gdy postać trzyma w lewej dłoni czarę z lekami. Ikony Bhaishajya Guru w Tybecie i Nepalu często mają lecznicze owoce myrobalanu jako część swojego wyposażenia uzdrowicielskiego. W japońskich wyobrażeniach Guru Bhaiszadźja mamy zwykle dwanaście postaci Yaksha (Jakszów) będących generałami pośród Duchów Natury, Dewów Przyrody. Chińska i Japońska oraz Indochińska astrologia przypisuje owym dwunastu Duchom Natury władztwo nad 12-toma godzinami dnia oraz nad 12-toma rocznymi cyklami znaków obrazowanych przez zwierzęta. Liczba dwanaście kulminuje także w 12-tu zarządcach oraz w 12-tu meridianach, a to są wszystko dobrze znane podstawy medycyny wschodniej, ajurwedyjskiej, tybetańskiej, chińskiej i mongolskiej, a także japońskiej i indochińskiej. 

Bhaiszadźja - Joga Uzdrawiania 


Stopnie Wtajemniczenia - Poziomy Umiejętności Terapeutów

1° BHAI-SADHANA (Praktyka Uzdrawiania) - zawiera kilka podstawowych ćwiczeń samouzdrawiania i duchowego wspomagania wszystkich potrzebujących opartych o medytację światła (Dźjoti) i skupienie w świetle (Sakata), leczniczą inwokację dźwiękową (Mantram), głęboki oddech wazowy, leczniczą Mudrę (Nabhomudra), kulę światła w lotosie zbiornika korzeniowego, głęboką relaksację leczniczą (Jogoda) oraz modlitwę ochronną (Śaranama). Rozwija się także praktykę ze szmaragdowym, zielonkawo-błękitnym Promieniem Uzdrawiania w Ośrodku Klejnotów oraz oddychanie równoważące Kapha. Praktykuje się także medytację harmonizowania czterech żywiołów: ziemi, wody, wiatru i ognia w ośrodku korzeniowym. Pierwszy poziom rozwija także głębsze medytacje z samą energią żywiołu ziemi (Prthiwi), który umożliwia Uzdrowicielowi skuteczne aplikowanie terapii ziołowej, mineralnej, błotnej i krystalicznej czyli Indra-bheszadźji. Podstawy Indra-bheszadźji (dosłownie: Leczenie Siłowe) obejmującej kąpiele błotne (torfowe) oraz ziemne, leczenie kamieniami i kryształami oraz metalami (Prthiwi-bheszadźja), preparatami mineralnymi i ziołowymi w postaci stałej muszą zostać opanowane. Lecznicze działanie ogólneAnupanam (Nośników Leków) jak miód (Madhu), Mleko (tylko prosto od krowy), Ghii (masło klarowane), woda (Apa) oraz cukier trzcinowy (brązowy). Gandha-bheszadźja (Aromaterapia) z pomocą zapachów leczniczych kadzideł oraz olejków aromatycznych i pachnących ziół to następna dziedzina podstawowej wiedzy i praktyki Duchowego Uzdrowiciela ajurwedyjskiego na pierwszym roku studiów. Pawanmuktasana - ćwiczenia leczniczej i korekcyjnej ajurwedyjskiej gimnastyki (nie mylić z Hathajogą) opartej o naciągania i przeciągania (streching) także są wymagane. Podstawy wiedzy diagnostycznej w oparciu o rozpoznawanie pięciu zapachów oraz zarys Tridośaaja (Kapha, Pitta i Wata). 

2° BHAI-ABHJASA (Usilna Praktyka Uzdrawiania) - obejmuje ćwiczenia Duchowego Uzdrowiciela jak głębsze wprowadzenie w praktykę Dharani, która jest wielkim ślubowaniem do pracy w charakterze Uzdrowiciela wszystkich czujących istot planety ziemi, praktykę medytacji z kulą światła w ośrodku Siedziby Jaźni, praktyki z energią żywiołu wody (rozwijającą uzdrowicieli), oddychanie równoważące Pitta oraz Bhaimudram czyli rytuał przesyłania uzdrawiającej mocy wszystkim potrzebującym i regularną praktykę (szczególnie grupową) w intencji wszystkich potrzebujących uleczenia. Duchowa praktyka Bhaiszadźja-guru Jogi z Aniołem Uzdrowienia dostępna jest za osobą, dodatkową inicjacją. Magnetyzowanie wody leczniczej przy pomocy Dharani jest niezbędną tradycyjną umiejętnością adepta tego poziomu. Wari-bheszadźja czyli użytkowanie wody (wari, apa) w uzdrawianiu poprzez kąpiele, obmywania i okłady, lewatywy, płukania nosa i gardła oraz regularne picie mineralnych wód leczniczych, a także wody różanej, miodowej, wody z lodu czy wody sandałowej wskazuje podstawowy ogólny kierunek studiów drugiego poziomu. Terapia gorącą wodą (wodą długo gotowaną), leczenie wodą magnetyzowaną z pomocą Dharani, a także Kwathas czyli wodne napary i odwary ziołowe oraz Sitakasaaja czyli maceraty ziołowe przyrządzane na zimno to także część nauki opartej o wodolecznictwo. Lewatywy i inne kuracje przeczyszczające przewód pokarmowy czyli Paju-bheszadźję także jest dobrze opanować. Rasa-bheszadźja czyli terapia sześcioma smakami: słodkim, kwaśnym, słonym, ostrym, gorzkim i cierpkim (ściągającym) włącznie z leczniczym działaniem rozlicznych roślin przyprawowych powinna zostać opanowana. Kaama-bheszadźja czyli praca psychologiczna nad przekształcaniem emocjonalnych negatywności także jest w wodnym duchu drugiego poziomu studiów.

3° BHAI-PRADŹŃA (Uzdrawiająca Mądrość, Lecząca Wiedza) - obejmuje intensywną praktykęSamudgatamantra wraz z dynamiczną Mudrą Bhaiszadźjaguru, a także pełniejszą i pogłębioną wersję oddechu wazowego z Lazurytowym Promieniem Uzdrawiania i praktyki uzdrowicielskich Iśtamantramów. Podstawą praktyki duchowej Uzdrowiciela są teraz Pokłony z Mantrą 12 sylabową, którą stosuje się do intensywnego uzdrawiania potrzebujących. Dhaanwadhjaana będącą serią głębokich pokłonów oraz wizualizację postaci Doskonałego Uzdrowiciela, polegająca na głębokiej medytacji z siedmiobarwnym znakiem tęczy i napełnianiu barwami tęczy siedmiu naczyń lotosowych (Ćakram) także jest charakterystyczną cechą trzeciej lekcji Ajurwedy. Konieczna jest także medytacja z kulą światła w ośrodku trzecim zwanym Ogrodem Klejnotów oraz Wielkie Ślubowanie Uzdrowiciela aby poświęcić się pracy duchowego leczenia i niesienia pomocy cierpiącym oraz umierającym. Praktykuje się także oddychanie równoważące Wata oraz medytacje z energią żywiołu ognia (Wahni), a także rozwija terapie ogniowe czyli Agnibheszadźję. Inicjacja kieruje do studiów nad uzdrawiającymi właściwościami barw (kolorów) i kształtów czyli ku poznaniu Ruupa-bheszadźji składającej się z Dhanwa-bheszadźji (leczenie 7 oraz 12 barwami tęczy) i Jantra-bheszadźji zawierającej pełną wiedzę o ajurwedyjskich znakach i symbolach leczących oraz ich układach (Mandale). Szczególnie terapia przy pomocy kolorów jest bardzo istotna i oprócz ostatecznie 12 kolorów tęczowych zawiera 2 kolory niewidzialne (Rahu i Ketu) oraz 2 rodzaje bieli, księżycową i słoneczną. Nauka przesyłania leczących, barwnych promieni oraz znaków poprzez oczy jest szczególnie ważna, gdyż jest podstawą otwarcia kanału transmisji duchowej energii poprzez wzrok. Mana-bheszadźja czyli nauka stosowania leczniczej myśli, autosugestii i afirmacji jest także ważnym kierunkiem studiów. Hrani-bheszadźja czyli stosowanie właściwego leczniczego i równoważącego odżywiania zbożowo-warzywnego oraz specjalne lecznicze diety oraz posty i głodówki na wodzie (a także suche) to inna ważna część programu tego poziomu studiów ajurwedyjskich. W ramach Hraniterapii Uzdrowiciel winien zapoznać dokładnie lecznicze właściwości zbóż oraz jarzyn (warzyw), a także owoców! Surja-bheszadźja - leczenie energią słońca, kąpielami i nagrzewaniami słonecznymi także należy do trzeciego poziomu studiów związanych z rozwijaniem energii ogniowych. Podstawy sztuki egzorcyzmowania, wypędzania złych duchów (asurów, rakszasów i piśaćów), uwalniania od klątw i uroków czarno- magicznych także winny zostać opanowane, włącznie ze znajomością kolorów przyciągających demony i negatywności jak szarości, brunatności (burebrązy) i czernie. Terapia klejnotami, kamieniami szlachetnymi (Prthiwi-bheszadźja) powinna zostać opanowana do perfekcji, a także ogniowe i wodne sposoby oczyszczania aury z negatywnych energii. Wiedza pierwszych trzech poziomów obejmuje umiejętności podstawowe Uzdrowiciela Ajurwedy i osoba, która je opanuje może się ubiegać o stosowny Certyfikat terapeuty potwierdzający Podstawowe Umiejętności Uzdrowiciela (Bhaiszadźja Snataka). Starożytny Rytuał Uzdrawiania Rudra-bheszadźja Krija może zostać przekazany za dodatkową inicjacją! 

Istnieją jeszcze wyższe stopnie Mocy Duchowego Uzdrawiania zwane stopniami realizacyjnymi i związane bardziej z osiąganiem Duchowego Urzeczywistnienia i Oświecenia Duchowego Lekarza. Starożytna Ajurwedyjska Medycyna Naturalna nie zawiera w swoim programie środków leczniczych wytwarzających negatywne uboczne skutki duchowe, takich jak silne narkotyki (alkohol) czy terapii z użyciem ekstrementów (mocz, kał) za wyjątkiem używania alkoholu zewnętrznie dla celów dezynfekcyjnych. Pewnym wyjątkiem jest także mocz krowi, którego używanie czasem się dopuszcza, ale jedynie także dla zewnętrznych, dezynfekcyjnych celów w wypadku gdy nie dysponujemy innym lekiem. Narkotyki, alkohol, ekstrementy używane są jako środki (leki) doustne w terapiach pochodzących z czarnej magii i służą także jako rodzaj komunii z siłami demonicznymi stąd nie są polecane jako leki wewnętrznie stosowane w terapiach duchowych! Zażywanie alkoholu czy innych narkotyków, także ekstrementów zatruwa wątrobę, mózg i świadomość (Ćittam) i wymaga intensywnej kuracji odtruwającej oraz neutralizującej niekorzystne uboczne efekty duchowe!

Szkoła Uzdrawiania Bhaishajya (Bhaiszadźja) 


Praktyki duchowej psychoterapii i psychoedukacji; szeroko pojęte doskonalenie umysłu, leczenie potęgą oddechu, sztuka afirmacji i autosugestii, twórczy dobrobyt, powodzenie i szczęście, magia twórczej wizualizacji; uzdrowienie bólu złamanych serc, rozwój duchowy uzdrowiciela, zastosowanie wibracji leczniczych mantramów (fraz dźwiękowych); sztuka odprężania i relaksacja, transcentendalne techniki uzdrawiania. Potęga umysłu, mowy, magnetyzmu, myśli, dźwięku, wszystko w służbie samopomocy i samoleczenia. Starożytne receptury rszich i suflch. Tworzenie Kręgów Uzdrawiającej Mocy (Bhai-ćakram). Duch Święty (Ćaitanja) i charyzmatyczne uzdrawianie duchowe w religiach świata. Sztuka modlitwy wstawienniczej, prośby i intencje dla chorych i umierających. Tradycyjne inicjacje w Świadomość Mistrza Uzdrowienia (Guru Bhaiszadźja). Tajemna Moc Widura (Lapis Lazuli). 

Ćakra-Bheshajya - Czakroterapia

Bhaiszadźja Joga rekomendowana jest w szczególności absolwentom wschodnich systemów uzdrawiania i holistycznego leczenia rodem z Indii, Tybetu, Chin i Japonii. Joga Uzdrowienia stanowi najstarszy i najbardziej źródłowy system inicjacyjny służący rozwojowi potencjału leczącej mocy. Osoby, które ukończyły rozmaite kursy Doskonalenia Umysłu, Polarity, Reiki, Masażu Maori, Sziat-su, Do-In, Rebirthingu czy też zapoznały się głębiej z podstawami chińskiej czy tybetańskiej medycyny naturalnej, a chciałyby potraktować Starożytną Sztukę Uzdrawiania jako własną ścieżkę wewnętrznego rozwoju mogą uczynić to poprzez uczestnictwo w praźródle tych wszystkich systemów, jakim jest Joga Uzdrowienia Guru Bhaiszadźji zwanym też Buddą Medycyny, Archaniołem Rafałem.

Dikszan - przekaz inicjacyjny stanowi wprowadzenie w uzdrawiające praktyki Krainy Doskonałego Zdrowia Guru Bhaiszadźja (Archanioła Rafaela) oraz błogosławieństwo dla ich wykonywania i pogłębiania z korzyścią dla siebie i dla innych. Przekaz Mocy Uzdrowienia można otrzymać wyłącznie podczas przynajmniej dwudniowych (weekendy) warsztatów Jogi Uzdrowienia. Warto pamiętać, iż zarówno system buddyjskiego uzdrawiania (jak Reiki) czy system chrześcijańskiego uzdrawiania są ledwie strzępami tej starożytnej, siedmio-stopniowej, tradycyjnej Jogi Zdrowia i Długowieczności Bhaiszadźji - Rafaela. Otworzyć serce i umysł, aby przyjąć boską wszystko-uzdrawiającą potęgę, to ledwie pierwszy krok.

Bhaiszadźja Pudźa (Ceremonia Uzdrawiania) dana jest jako sztuka przywoływania wszystko- leczącej Mocy Boga i stanowi fundament wewnętrznego działania wszystkich osób praktykujących tę szczególną formę jogi przekazywanej przez Światło Himalaya. Duchowe ćwiczenia i praktyki uzdrawiające służą przywróceniu harmonii w ciele i umyśle człowieka, wytwarzając stan dobrego zdrowia i pomyślności na każdym planie psychofizycznej jednostki ludzkiej. Joga oznacza pojednanie wszystkich części i aspektów ludzkiej osoby w jedną całość. Joga Zdrowia i Długowieczności to synchronizacja wszystkich organów psychicznych i fizycznych ludzkiej osoby tak pomiędzy sobą wzajemnie jak i z Wielkim Duchem i Życiem Uniwersalnym.

Sztuka duchowego uzdrawiania opiera się o metody stosowane przez duchowych Uzdrowicieli ludzkości we wszystkich epokach i we wszystkich tradycjach duchowych, szczególnie w tych, które wywodzą się z kultury indoeuropejskiej obejmującej Hindusów (Indoariów), Słowian, Bałtów, Persów, Celtów, Germanów, Greków, Rzymian. My, Indoariowie u swego prehistorycznego korzenia, zawsze powinniśmy pamiętać o tęsknocie duszy kierującej nas ku naukom i praktykom wedyjskim, gdzie nasze źródło i nasz duch. Prawa i zasady rządzące duchowym uzdrowieniem są przekazywane na warsztatach Bhaiszadźja Jogi tak, aby można je było stosować praktycznie w swoim własnym życiu.

Celem Bhaiszadźja Samadź (Bractwa Uzdrowicieli) jest przebudzenie ludzkości do głębszego urzeczywistnienia potężnej mocy Ducha Świętego (Brahmanah) dla leczenia, tak ażeby osiągnąć doskonalszy stan fizycznego, psychicznego i duchowego zdrowia, a także wyższy poziom wypełnienia praw Boga (Brahman). Podstawową zasadą w tej formie jogi jest to, że dusza (purusza, czysty klejnot) jest Boskim Oddechem (Brih): ona oczyszcza, ożywia i uzdrawia narzędzia, poprzez które funkcjonuje.

Misją członków Bhaiszadźja Samadź jest niesienie pomocy chorym i umierającym, wszystkim, którzy ugrzęźli w bagnie uciążliwości i negatywności (kleśa). Podstawową pracą jest skuteczne pomaganie samemu sobie zawsze, kiedy tylko zachodzi taka potrzeba. Eliminacja wjadhi, cielesnej bądź psychicznej choroby czy dolegliwości, oznacza podstawową pracę w duchowym rozwoju ludzkiej jednostki na ścieżce uzdrawiania. Uzdrowiciel musi rozwinąć wielką postawę Karuńa, Współczucia i Miłosierdzia do cierpiących osób będących w bólu i niedoli.

Świadome umieranie jest częścią leczniczego procesu duszy, a hospicyjne pomaganie umierającym w ich drodze ku wieczności jest częścią uzdrowicielskiej pracy Bhaiszadźja Samadź. Praktyki te zwane są Sztuką Długowieczności i Wiecznej Młodości, a także Sztuką Świadomego Opuszczania Ciała. Bhaiszadźja Jogaprzekazuje kompletny wykład nauk i praktyk umierania jaki spotkać można w Indii i Tybecie.

Uzdrawiająca duchowa moc jest Wodą Życia (APANAH, Śiwambhudhara), magnetyczną siłą, która dostraja nas do stanu wewnętrznej harmonii i piękna (Sundaram), dobrego zdrowia psychicznego i somatycznego, przynosząc pomyślność, przyjemność i powodzenie oraz dobrobyt i sukces jako uboczne efekty procesu uzdrawiania. Długowieczność i brak chorób oraz dolegliwości to owoce należytej i głębokiej praktyki Bhaiszadźja Jogi kultywowanej z należytym zaangażowaniem i oddaniem.

Praktyka skupiania się w Świetle Bożego Ducha, które neutralizuje wszelkie chorobogenne stany przeciwieństw i dwoistości, a także scala i oczyszcza całą psychosomatyczną osobę ludzką jest fundamentem wszelkich ćwiczeń tej Jogi. To krystalicznie czyste i jasne Światło Ducha Świętego zwane jest URNA (Światło Życia) i kontemplowane w dwupłatkowym lotosie pomiędzy brwiami, na poziomie oczu, gdzie wewnątrz jednoczą się obrazy z obu gałek ocznych. Jest to jakby jedność widzenia w Świetle Ducha.

Misterium Imienia i wibracja dźwięku, sztuka leczniczego oddychania wazowego, afirmatywna modlitwa ochronna, kontemplacja wywołująca stan błogości i ekstazy szczęśliwej i spokojnej radości (bhawanija), skupienie w ośrodkach będących generatorami mocy uzdrawiania - wszystko to tylko zarys podstaw praktykowania Jogi Uzdrowienia. Tradycyjnie praktykuje się oczyszczanie ośrodków energii (ćakramów) i aury subtelniejszych ciał psychicznych.

W ramach studiów wedyjskich nad duchowym uzdrawianiem istnieje też praktyczna nauka usuwania niepożądanych wpływów zwana potocznie egzorcyzmem, który wykonuje się tak dla osób jak i dla potrzebujących tego miejsc. Praktykuje się też uzdrawianie zwierząt, roślin, miejsc i miejscowości, a nawet całego kraju, kontynentu i planety - Matki Ziemi.

Zasadnicza działalność Bhaiszadźja Samadź opiera się na: 

* Pracy warsztatowej w formie 2-3 dniowych spotkań członków Bractwa Uzdrowicieli obojga płci w celu utrzymywania wspólnej praktyki i pracy nad sobą dla samouzdrowienia;
* Indywidualnej i grupowej praktyce samouzdrawiania i uzdrawiania innych, z pomocą serii ćwiczeń uzdrawiających dla każdego z kolejnych stopni inicjacyjnej ścieżki;
* Prowadzeniu Bhaiszadźja Pudża (Uzdrawiającego Rytuału) w intencji pomocy cierpiącym, chorym i umierającym (zawsze na ich wyraźne życzenie), a także w intencji kraju lub całej planety i zamieszkujących ją istot;
* Gromadzeniu i propagowaniu metod duchowego uzdrawiania ponad różnicami światopoglądowymi czy religijnymi dla wspólnego dobra całej ludzkości;
* Członkiem Bhaiszadźja Samadź może zostać każda osoba w pełni świadoma podejmowanej pracy, niezależnie od narodowości, wyznania, płci czy też zaangażowania w jakikolwiek system praktyk duchowych. Jedynym warunkiem jest otwartość serca i umysłu pozwalająca wyrazić się chęci praktykowania płynącej z głębi duszy.

Wedyjska wiedza medyczna znana jako Ajurweda została przekazana ludziom przez Mistrza Dhanwantari, anielskiego doktora w Niebiosach, który przekazał ją na ziemi jako anioł objawiciel czterem mędrcom - medykom o pięknych imionach: Suśruta, Ćaraka, Aitreja i Wagbhata. Ryszi Suśruta, jak głosi legenda, zwany był w Grecji Hipokratesem. Dlatego Joga Uzdrowienia polecana jest w szczególności wszystkim medykom i medycznym służbom pomocniczym jako duchowa droga życia poświęconego pomaganiu cierpiącej ludzkości i uwalnianiu jej od tych cierpień w świadomy sposób. Przysięga Rszi Suśruta czyli Przysięga Hipokratesa jest podstawą pracy wszystkich medyków czyli uzdrowicieli.

Z Jogi Uzdrowienia zaczerpnięto wiele metod współczesnej medycyny psychosomatycznej i psychoterapii. Metoda Gestalt wraz ze swym "gorącym krzesłem", trening asertywności, techniki bioenergetyczne (m. in. Lowen), trening autogenny Schultza (autosugestywna relaksacja), postępująca relaksacja Jacobsona (tensje i rozluźnienia poszczególnych mięśni, jogoda), grupy poznawcze, psychodramy, psychologia procesu, trening twórczej ekspresji, metoda tzw. "lustra", nauka o afirmacjach, rebirthing - wszystko to są wyrwane z kontekstu techniki Jogi Uzdrowienia, które zostały przeszczepione do medycyny jako skuteczne środki terapeutyczne. Możesz poznać je prosto ze źródła, z którego pochodzą, którym jest faktycznie joga. Możesz zapoznać jogę jako medycynę psychosomatyczną, a w szczególności jako system prewencyjnej psychoedukacji. Łatwiej zapobiegać niż leczyć, a lecząc łatwiej, gdy pamiętamy o duchowej esencji (Sai/n) ludzkiej istoty.

Wszystkich chcących pogłębiać wiedzę o Jodze Uzdrawiania Bhaiszadźja zapraszamy na warsztaty i seminaria!  

Zainteresowani zajęciami i seminariami mogą zamówić więcej informacji na adres zamieszkania z pomocą --->>> patrz KONTAKT 


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz