KUNDALINI

Kundalini Śakti 


Kundalini - w dewanagari कुण्डलिनी (r.ż.) – energia, moc duchowa, opisywana jednocześnie pod postacią naczynia ogniowego, węża, bogini i "mocy duchowej". Kundalini łączy w sobie atrybuty wszystkich bogiń i bogów, jest ideową i praktyczną podstawą indyjskiej tantry (tantryzmu) oraz hathajogi. Ideał kundalini łączy ze sobą jogę, tantrę oraz wszelkie indyjskie kulty bogini – Śakti, Dewi. Kundalini uznawana jest za moc i potęgę twórczą, kreatywną, stąd odpowiedzialna jest za wszelkie zdolności i talenty twórcze, artystyczne, architektoniczne oraz wynalazcze. Osoby zdolne do wielkich, bohaterskich czy twórczych, odkrywczych czynów uważane są za posiadające wielką moc kundalini. 

Kundalini Śakti - Moc Wężowa
Podstawowe wyobrażenia Kundalini to moc uśpiona u podstawy kręgosłupa, jasna jak tysiąc słońc, podobna do ognistego, wężowego zwoju, gdy spoczywa, lub do słupa ognia, gdy się wznosi. Kundalini jako żeńska boska moc wewnętrzna budzi się do życia u podstawy kręgosłupa, w ośrodku korzeniowym zwanym muladharą. Poruszając się w kanale (nadi) suszumny stopniowo przebija kolejne ćakry i wznosi aż ponad szczyt głowy do ośrodka sahasrara, gdzie znajduje swe ujście (opisywane także jako połączenie dwóch boskich aspektów, bogini Śakti i boga Śiwy), w efekcie prowadząc do zjednoczenia z kosmosem, wyzwolenia. Ten proces budzenia kundalini i siedmiostopniowego wznoszenia opisywany jest jako siedmiostopniowa ścieżka mistycznego rozwoju duchowego. Ściślej, mniejszych etapów rozwoju jest tyle ile płatków w ćakrach, ale łączą się one  w siedem stacji opisywanych sześcioma podstawowymi ćakrami w tułowiu i głowie, które mają łącznie 50 płatków i tyleż mniejszych faz rozwoju duchowego człowieka ku przejawieniu boskości. 

Kundalini to duchowa moc, której zadaniem jest duchowa transformacja człowieka w lepszą, bardziej oświecona i współczującą istotę ludzką. To jest ważna praca jaką „umie” wykonać ta potężna boska energia czy raczej duchowa potęga. Skutkiem ubocznym obudzenia energii Kundalini jest poprawa zdrowia u osoby, która ma pragnienie wzrastać duchowo ku boskości. Kundalini bardzo często opisywana jest jako matka, ponieważ Jej praca jest podobna do opieki matki, która to delikatnie, z miłością opiekuje się ludzkimi duszami i transformuje ludzi duchowo. Trudno jest opisać ten proces i stan w jakim się jest, tak samo jak trudno jest opisać duchowe przebudzenie i oświecenie. Trzeba doświadczyć tego stanu, aby poczuć ten bezgraniczny ocean światłości z głębi boskiej jaźni – to jedyna droga do poznania Mocy Kundalini. 

Kundalini uważana jest za wewnętrzną personifikację mocy kosmicznej Bogini, żeńskiego pierwiastka Boga, absolutu. Uważa się, że podstawową metodą rozwoju kundalini jest nabożne uwielbienie, cześć, adoracja Bogini w jakiejkolwiek postaci, stąd hinduizm zawiera bardzo wiele ludowych form Bogini o lokalnym znaczeniu. Tantra, tantryzm, zarówno śiwaizm, jak i śaktyzm, używa określenia kundalini-śakti, podkreślającego związek mocy duchowej z żeńskim pierwiastkiem boskości, Boga czy absolutu. Nauka o ćakrach ściśle związana jest z ideą kundalini-śakti jako odwiecznej Mocy Bożej, cudotwórczej potęgi boskości, mocy Ducha Świętego, Świętej Duszy (hebr. Rucha Kadosz). Większość ludzkości znajduje się poniżej serca w swym rozwoju, zatem na czterech etapach stacji muladhara (poziom ziemi, korzeni), sześciu etapach stacji swadhisztana (poziom wody, jaźni, ego) lub na dziesięciu etapach (płatkach) stacji manipura (poziom ognia, klejnotu, skarbów wewnętrznej natury). 

Osoby praktykujące rozwój kundalini noszą zwykle czerwone lub szkarłatne szaty, a słoneczny blask towarzyszący wyobrażaniu tej mocy ma zabarwienie czerwonawe, podobne kolorystyce wschodu oraz zachodu słońca. Graficznie maluje się spiralę zwiniętą w trzy i pół zwoju, co uważane jest za symbol uśpionej kundalini i używane jest w kontemplacjach. Buddyjscy lamowie z Tybetu znani są z praktyk tumo dających odporność na niskie temperatury z pomocą skupienia i koncentracji na ognistej mocy kundalini. W każdym człowieku jest Kundalini Śakti uśpiona i zwinięta w trzy i pół zwoju w kości krzyżowej (łac. os sacrum). W kulturze chińskiej nazywana jest dao (tao). Od powstania laja jogi naucza się, że aby ją przebudzić, wystarczy regularnie przez kilkadziesiąt minut dziennie medytować w odpowiedni sposób pod opieką mistrza, guru. Kundalini spontanicznie będzie coraz silniejsza. Jej przebudzenie nazywa się samorealizacją. Gdy kundalini budzi się i unosi w systemie subtelnym człowieka, uzdrawia i otwiera ćakry oraz balansuje[styl do poprawy] kanały, lecząc wszelkie choroby i eliminując wszystkie negatywności. Warto pamiętać, że Kundalini budzi się jedynie pod wpływem łaski przebudzonego duchowo mistrza jogi u którego Kundalini już jest aktywna. 

Kundalini została umieszczona w człowieku w środkowej górnej części pierwszej czakry, w ognistym jądrze muladhara ćakry. Stało się tak, ponieważ zadaniem pierwszej czakry jest także ochrona Kundalini przed nieautoryzowanym dostępem, stąd pole mocy energii żywiołu ziemi jaki otacza ogniste jądro siedziby Kundalini Śakti w muladharze. To właśnie pierwsza czakra zezwala lub nie na uniesienie się Kundalini, a człowiek nie panujący nad ziemskimi sprawami swojego życia ani nad energiami żywiołu ziemi nie jest w stanie osiągnąć przebudzenia Kundalini. Zrozumienie tego mechanizmu zabezpieczającego ma kluczowe znaczenie do stwierdzenia czy coś jest obudzeniem Kundalini czy też nie ma z Kundalini nic wspólnego. Jest wiele objawów reakcji pierwszej czakry na próbę nieautoryzowanego dostępu do Kundalini. Wszystkie one mają wspólny mianownik: są niemiłe, koszmarne, demoniczne i z duchowością nie mają nic wspólnego. Z podstawowych objawów można wymienić: drgawki, podskakiwanie, fale gorąca w ciele, ból, niepokój, strach, panikę, itp. Dzieje się tak, ponieważ podczas nieuprawnionego dostępu do Kundalini, układ nerwowy wpada w drgawki, a miedzy innymi lewy i prawy współczulny układ nerwowy zaczyna pobierać więcej energii z przywspółczulnego układu nerwowego. Warto zapamiętać, że Kundalini może obudzić się jedynie w obecności innej już obudzonej Kundalini, innymi słowy w obecności duchowej osoby czyli takiej, której Kundalini jest uniesiona, w obecności Mistrza Jogi. Nieautoryzowany dostęp do Kundalini przez osoby, które nie są duchowe, kończy się bólem, dziwnym zachowaniem a w ciężkich przypadkach nawet chorobą psychiczną i upadkiem w sfery ciemności. 

Ćakry - Suszumna - Kundalini

Obudzenie Kundalini wymaga odpowiedniego przygotowania i wykonywania wieloetapowych praktyk. Tradycje ezoteryczne dość tajemniczo opowiadają o istnieniu wrodzonej wewnętrznej mocy, która u ogromnej większości ludzi pozostaje w uśpieniu. Ta moc zwana Kundalini - lub twórczą siłą kosmosu mieści się u podstawy kręgosłupa, w miejscu, gdzie kość ogonowa zawija się do przodu. Kundalini nie ma nic wspólnego z tak zwaną energią seksualną dającą fale gorąca i przyjemności orgazmicznej, nie należy mylić praktyk budzenia Kundalini z praktykami seksualnymi, gdyż nadmierne pożycie i ekscesy seksualne jedynie blokują możliwość budzenia i wznoszenia Kundalini Śakti, która jest mocą tworzenia, a nie energią płodzenia za którą odpowiada inny kanał energetyczny znany jako Kuhu - połączenie narządu płciowego, łona z głową i mózgiem. Energia seksualna nie wpływa do suszumny - centralnego kanału i nie jest pobudzana przez miłość erotyczną ani podniecenie jak czasem wypisują umysłowo pomylone osoby, którym erotomania zaburza postrzeganie i uniemożliwia percepcję duchowej mocy Kundalini. Zanim przystąpisz do jakichkolwiek praktyk umożliwiających poruszenie tak potężnej mocy jak Kundalini zastanów się nad prawdziwymi intencjami swojego działania i poszukaj prawdziwego mistrza duchowego, mistrza jogi, a unikaj licznych na zachodzie oszustów i oszustek, którym mylą się funkcje narządów płciowych ze sprawami duchowymi, bo są na etapie prymitywnego barbarzyństwa i chorób erotomańskich. 

Sanskryckie słowo Śakti wywodzone jest od rdzenia śak, odpowiadającym znaczeniu potęga, siła, bycie zdolnym do czegoś, uzdolnienie. Rdzeń ten występuje już w Rygwedzie w znaczeniach bycie potężnym lub silnym i posiadanie zdolności. W późniejszych tekstach spotyka się słowo śakti na określenie żeńskiego narządu rozrodczego. W Jogasutrach Maharyszi Patańdżali występuje (w złożeniach) jedynie czterokrotnie: 2.6, 2.23, 3.21, 4.34. Słowo "Śakti" używane jest potocznie w znaczeniu natchnienia, inspiracji, charyzmy, intensywnej aktywności, witalności. Śakti jako bogini jest spersonifikowaną żeńską połówką Boga - Absolutu. Śakti w odniesieniu do mistycznej energii Kundalini zwana jest Kundalini Śakti, szczególnie w tekstach tantrycznych czyli ezoterycznych. Tantra to odmiana religii i duchowości indyjskiej, w której kult Bogini Śakti, Bogini Mocy i Potęgi jest najsilniejszy. Jedno z imion tej Dewi brzmi Bhudźangi (czyli wąż, właściwie wężyca lub wężowa), ponieważ w najniższej ćakrze (muladharze) leży ona "skręcona wokół lingi". "Skręcona" oznacza "w spoczynku", zwinięta w zwój. 

Mistyczna moc Kundalini, w ciele istnieje tutaj w spoczynku, a pobudzona jest odczuwana jako intensywne wznoszące się gorąco, ciepło oraz wszechogarniająca światłość, zdolność rozumowania oraz stwarzania, jednak bez cienia zaburzeń w postaci napięcia seksualnego czy podniecenia. Kundalini to moc twórcza przejawiająca się jako rozmaite talenta pozwalające na twórczość artystyczną, naukową, technologiczną oraz nadprzyrodzoną, taką jak materializacje drobnych przedmiotów kultowych. Moc Kundalini pozwala na połączenie podświadomości, świadomości i nadświadomości czyli jest tym, co pozwala na kontakt ze sferą boskiej duszy, wyższej jaźni, ze sferą boskich istot, aniołów i bóstw nieba. Przygotowanie do przebudzenia Kundalini, aranżowanie warunków do przebudzenia Kundalini zawiera tak wiele sekretnych praktyk i procesów, że zasadniczo można wykluczyć zarówno spontaniczne przebudzenie Kundalini jak i ożywienie tej Mocy bez pomocy eksperta, boskiego mistrza, jogicznego Guru o wielkiej praktyce i realizacji. Ktoś nie związany z przebudzonym żyjącym boskim mistrzem, guru, na pewno nie ma przebudzonej energii Kundalini, a co najwyżej jest osobą umysłowo pomyloną, taką, co pomyliła energię seksualną i stany podniecenia erotycznego płynące kanałem Kuhu z aktywowaniem boskiej Mocy Kundalini. Pomylonych umysłowo i skażonych erotomanią dewiantów oraz dewiantek jest niestety dużo, szczególnie na Zachodzie, ale także w Indii i Tybecie. Dewianckie osoby, erotomani pozujący na nowych Rasputinów, ani nie mają obudzonej Kundalini, ani nie zdołają z powodu swoich nadużyć i zanieczyszczeń erotycznych dokonać dzieła przebudzenia Kundalini w ciągu kilku kolejnych wcieleń, jedynie odwracają się swoimi oszustwami od prawdziwej mocy Kundalini Śakti i prawdziwego kultu Wielkiej Bogini, Mahadevi, Śridevi.

ॐ ॐ ॐ ॐ ॐ ॐ ॐ ॐ ॐ ॐ ॐ ॐ ॐ ॐ ॐ ॐ ॐ ॐ ॐ ॐ ॐ ॐ 

Kundalini Joga – Praktyka Tantry i Jogi 


Praca z Kundalini jako duchową mocą idealnie wpasowuje się w obecne czasy, chociaż jest mało znana w Ameryce i Europie. Jest przeznaczona także dla ludzi z miast prowadzących intensywny tryb życia, nie tylko dla mistyków i sadhu (świętych) siedzących w Himalajskich jaskiniach czy pustelniach. Wzmacnia i rozwija na wszystkich poziomach: ciało, umysł, duch. Oczyszcza, relaksuje, hartuje i otwiera. Uzdrawia system nerwowy i hormonalny, zwiększa pojemność płuc, pobudza krążenie, trenuje i stymuluje umysł. Pozwala odkryć i sięgnąć po niewykorzystany potencjał, wewnętrzną moc, którą wszyscy w sobie mamy. Główny nacisk kładzie się na doświadczenie, dlatego Kundalini Yoga, jako część systemu Tantry, rodzaj Tantra Sadhany jest jogą doświadczania. Jej efekt jest odczuwany jako powrót do źródła, radość i niewinność egzystencji. Zajęcia Kundalini Jogi składają się z technik sthulla kriya (asany i praca z oddechem), głębokiej relaksacji przy muzyce oraz medytacji.

Techniki rozwoju mocy Kundalini Śakti (Shakti) mają szczególne znaczenie i wymiar dzięki połączeniu technik wpływających jednocześnie na ciało, umysł i ducha oraz na budzenie uczuć wyższych. Proste ćwiczenia z Kundalini Śakti (Shakti) a zarazem głębia przekazu dają nam możliwość odbioru i doświadczania nowych jakości naszej istoty. To, co doskonałe i czyste staje się naszym udziałem. Łącząc i scalając kawałki naszej Duszy, Atmana, Wyższego Ja, odkrywamy, że spokój i prawda jest naszą wewnętrzną naturą a siła, miłość i harmonia zawsze w nas były. Sięgnij po ten potencjał, rozpoznaj go i wprowadź w życie za pomocą Kundalini Jogi.

Czym jest Kundalini Joga 


* Idealna dla każdej grupy wiekowej świadomej swoich potrzeb duchowych;
* Daje dobre efekty u osób prowadzących intensywny tryb życia;
* Oczyszcza, wzmacnia i rozwija na wszystkich poziomach świadomości;
* Zajęcia Kundalini Yogi składają się z zestawu ćwiczeń dobranych pod kątem osiągnięcia odpowiedniego efektu, technik oddechowych, relaksacji, medytacji (w różnych jej formach) oraz mantr.

Kundalini Joga – Korzyści 


* Mistrzowskie opanowanie technik oddechu Kundalini, które stanowi fundament: otwarcia i kreatywności, panowania nad emocjami, rozwijania koncentracji i inspiracji, zdrowia i witalności
* Radzenie sobie ze stresem, pokonywanie obaw i lęków
* Głęboka relaksacja i energetyzacja
* Wzrost intuicji i charyzmy oraz siły i woli działania
* Wzmacnianie siły psychicznej i fizycznej
* Ulepszanie procesu podejmowania decyzji
* Budowanie siły i poczucia pewności
* Opanowanie i lepsze wykorzystanie potencjału umysłowego
* Uwalnianie bólów głowy, odnawianie osobistej witalności
* Usprawnianie komunikacji i relacji interpersonalnych
* Tworzenia przestrzeni dla energii prosperity w biznesie, pracy, życiu osobistym
* Doświadczanie energii transformacji
* Poszerzanie świadomości – poprzez ruch, oddech, medytację i osobistą refleksję
* Pozytywne oddziaływanie na system krążenia, nerwowy, hormonalny, immunologiczny, trawienny; kręgosłup, serce, nerki, i wiele innych
* Techniki dla piękna, młodości, promienności i pomyślności

Kundalini Joga – Badania Medyczne 


* Medytacja przyczynia się do zmniejszenia ryzyka ataku serca nawet bez zmiany diety
* Leczenie stresu i niepokoju poprzez zastosowanie medytacji ma długoterminowe korzystne efekty
* Relaksacja i medytacja wpływa na poprawę stanu zdrowia osób z przewlekłymi bólami
* „Praktyka jogi okazała się najbardziej efektywną metodą leczenia szerokiej gamy zaburzeń psychosomatycznych i psychiatrycznych”
* Osoby ćwiczące jogę mają wyższy stopień satysfakcji życiowej, niższą pobudliwość i agresywność, lepiej radzą sobie ze stresem
* Praktykowanie jogi – nawet tylko przez sześć tygodni znacząco zmniejsza problem bezsenności u 77% badanych
* Praktyki Kundalini Yogi, przeprowadzone dla The Institute for Medical Yoga w Szwecji w 1998 roku przyczyniły się do znaczącego zmniejszenia przewlekłego bólu kręgosłupa wśród badanych osób
* Regularne uprawianie jogi może łagodzić w organizmie stany zapalne, będące podłożem wielu poważnych schorzeń, takich jak choroby układu krążenia czy stawów – “Psychosomatic Medicine”.

Kundalini – Moc Duchowa


Święta Moc Kundalini Śakti w ludzkim ciele “drzemie” uśpiona u podstawy kręgosłupa, miejsce to zwane jest pierwszą ćakrą (spolszcz. czakram) ciała energetycznego - Muladhara Ćakram.

W trakcie praktyki jogi energia ta jest stopniowo pobudzana i kierowana do góry wzdłuż kręgosłupa, a dokładniej wzdłuż środkowego kanału ciała energetycznego zwanego Sushumna (Suszumna). Kundalini Śakti jako Moc Duchowa i Charyzmatyczna podąża wzdłuż Sushumny do miejsca, które w ciele fizycznym jest gruczołem szyszynki w środkowej części mózgu. Na tym poziomie osiągnięcie świadomości jest procesem chemicznym. Proces ten opisany jest w klasycznych podręcznikach jogi, mistycznym językiem w Wedach i Upanishadach, lub przekazywany uczniowi bezpośrednio przez nauczyciela czyli przez Śri Guru-Dżi.

Jogini indyjscy podkreślają, że aby stać się pełnym, prawdziwym człowiekiem należy świadomie pracować nad obudzeniem i podniesieniem, nad rozwojem mocy Kundalini Śakti, która reprezentuje w człowieku twórczą inteligencję, miłość i niezmienną prawdę, a reprezentowana jest przez duchowy ideał Bogini, Devi, Śri Devi.

Kundalini Joga – Tantryczny Mistycyzm


Kundalini Joga jest kompleksową wiedzą o człowieku, procedurą i techniką, której działanie można odczuć i poznać wyłącznie poprzez praktykę i doświadczenie. Doświadczenie może być różne dla każdego z nas, ale zawsze następują pozytywne zmiany na poziomie fizycznym, umysłowym i emocjonalnym. Jest to ta technika jogi, która dokładnie odpowiada współczesnym wyzwaniom.

Korzyści wynikające z praktyki:

* poprawa zdrowia (praktyka pobudza krążenie, leczy system nerwowy i hormonalny),
* równowaga emocjonalna,
* zwiększona odporność na stres,
* wewnętrzny spokój i pewność siebie.

Praktyka Jogi Kundalini jako jedna z Tantrycznych Jog Duchowych i Ogniowych pomoże nam porzucić stare wzorce, uwolnić się od cierpień z przeszłości, które blokują nas przed byciem tu i teraz oraz przed osiągnięciem pełni naszych możliwości. Kundalini Joga jest dla każdej grupy wiekowej, nie zna granic, jest ponad pochodzeniem, narodowością, wyznaniem czy religią, Jest dziedzictwem ludzkości, do którego obecnie dostęp ma każdy. Joga Kundalini jest praktyczną wiedzą dla nas wszystkich abyśmy byli zdrowi, szczęśliwi i spełnieni.

Kundalini Joga jest dla ludzi, którzy żyją we współczesnym świecie, posiadają rodzinę, dom i pracę, i równocześnie chcą zrównoważyć świat wewnętrzny z zewnętrzną rzeczywistością.Kundalini pochodzi ja się często potocznie tłumaczy od słowa Kundal, które oznacza “kosmyk włosów ukochanego”. Odwijanie tego kosmyka jest obudzeniem energii Kundalini, potencjału twórczego, który istnieje w każdym człowieku. Kunda jednak to rytualne naczynie do spalania Ognia Ofiarnego w wedyjskich rytuałach i dlatego powiada się, że nie ma praktyki z Kundalini bez zapalania Ognia Wedyjskiego.

Na przestrzeni wieków Kundalini Joga była i jest zbiorem technik hermetycznie strzeżonych przez linię mistrzów (Guru Sampradaya), dostępną tylko dla wtajemniczonych uczniów i nigdy nie uczoną publicznie. Jak dotąd nikt nie przerwał tej długowiecznej tradycję sekretu i nie rozpoczął publiczne nauczania Kundalini Jogi, chociaż kilku amerykańskich oszustów Newagowych (njuejdżowych) uważa, że naucza jej przez lata na terenie Stanów Zjednoczonych i Europy.

Wedle wielu autentycznych Mistrzów Kundalini Jogi z Indii, oszustów od “PseudoKundalini” poznać po tym, że każą sobie dużo płacić z Kursy dla Nauczycieli i wyższe wtajemniczenia. Kilka tysięcy dolarów za kurs to absurd nie mający nic wspólnego z obudzeniem boskiej mocy Kundalini. W celach biznesowych oszuści utworzyli nawet organizację swojej fikcji pod nazwą “Technologia Kundalini“, co jest jedynie kolejnym amerykańskim newagowym oszustwem, przekrętem na naiwnych ludziach dla wyłudzenia pieniędzy za nic nie warte kursy dla nauczycieli, które są tylko reklamowym zabiegiem marketingowym. Oficjalnie także newagowi oszuści “opatentowali” swoje “Technologie”, tyle, że nielegalnie, wbrew woli indyjskich Mistrzów, używają nazwy Kundalini oraz Joga, aby zarobić na naiwnych. Nazwa ta jako tradycyjna dla kultury indyjskiej i religii wedyjskiej nie może być nigdzie patentowana ani zastrzegana!

Prawdziwa Kundalini Joga zasadza się na głębokiej czci i więzi z Boginią Śakti Devi czyli w swej istocie z Kundalini, gdyż Kundalini to magiczne imię Bogini, Śri Devi. Troista postać Bogini stanowi trzy spirale czy zwoje Świadomości Kundalini. Technika Kundalini nie jest technologią oddzielną od reszty tantrycznych nauk ani od Bóstwa którym sama jest w istocie. Zachodni ignoranci  w swej łapczywej dążności do nieprawego zysku nie mają jednak ni wstydu ni honoru, aby powiedzieć ludziom, że elementami jogi wprowadzają ich w błąd jeśli nie dają im przekazu inicjacyjnego w Świadomość Bogini Śakti Devi Kundalini. Adepci prawdziwej Kundalini Jogi obchodzą Navaratri, kultową praktykę Trzech Bogiń trwającą 10 dni, a 9 wieczorów nawet cztery razy do roku, nie tylko raz na jesień około przełomu września i października. Jak ktoś nie był na Navaratri to bodaj jeszcze nic nie słyszał o praktykach Kundalini! A kilka asan rzeczywiście zawsze poprawia wigor, jeśli się je ćwiczy. Tyle, że to Hatha Joga lub sikhijska gimnastyka, a nie Kundalini Joga.

Kundalini Joga – Źródło Charyzmatów 


Kundalini Joga – jeden z najbardziej tajemnych i ezoterycznych systemów rozwoju i doskonalenia duchowego wywodzący się z obszaru kulturowego Indii. Kundalini Joga to tantryczna metoda jogi, polegająca na umiejętnym pobudzaniu ognistej w swej naturze, siły życia drzemiącej u podstawy kręgosłupa.

Powiada się, że moc Kundalini-Śakti, gdy zostaje obudzona, wstępuje spiralnie poprzez Ćakry (Czakramy), wzdłuż pionowej linii ciała po wewnętrznej stronie kręgosłupa ku górze, aż osiągnie swoją wyższą siedzibę w Sahasrarze – ćakrze o tysiącu płatkach ponad głową. Cała symbolika ezoteryczna Kundalini Jogi wskazuje na siedmioetapowy proces rozwoju wewnętrznego i osiągania tak zwanego wyzwolenia. Śakti czy Kundalini to terminy w rodzaju żeńskim, opisujące żeńską zasadę boskości, natury Boga rozumianej jako para, Bóstwo i Bogini.

Dokładna translacja terminu Kundalini w tantryzmie łączy cząstkowe pojęcia “Kun” oznaczające „ufność”, „wiarę” i „zaufanie”, z “Kunda” oznaczającym „spiralę”, „zwiniętego węża” oraz rodzajem żeńskim „-lini” mocno podkreślającym gramatycznie żeńskość terminu. Kundalini Joga zatem opiera się na głębokim zaufaniu i wierności do Guru – mistrza i przewodnika życia duchowego, pracy ze spiralną mocą czy energią, ruchem falowym, cyklicznością przyrody oraz żeńskim aspektem Boga – Absolutu. Kto nie czci Guru zgodnie z zaleceniami tantrycznych nauk takich jak Śri Gurugita, ten nie zna Kundalini!

* Bhuta śuddhi to podstawowa metoda wstępnej praktyki Kundalini Jogi oparta na metodach oczyszczania z użyciem pięciu żywiołów. Bez jej gruntownej realizacji nie należy przechodzić do bardziej zaawansowanych praktyk, gdyż wedle mistrzów i ekspertów tej jogi może to dać nieprzyjemne doznania psychiczne lub fizyczne.

* Indrija śuddhi to drugi, zaawansowany etap polegający na oczyszczeniu czy uwolnieniu zmysłów, etap który zawiera też sporo ćwiczeń, które się tyczą zagadnień seksualności, ale mają one na ogół charakter jednorazowych procesów mających na celu katharsis i nie muszą być kultywowane w sposób stały. Tradycja indyjska przewiduje też wyrażenie na takowe praktyki zgody współmałżonka czy współmałżonki, jeśli osoba pozostaje w stałym związku.

* Śakti śuddhi można uznać za właściwy etap kultywowania Kundalinijogi polegający ideowo na oczyszczeniu źródła mocy i uwolnieniu kundalini tak, aby mogła osiągnąć swoją właściwą, tak zwaną kosmiczną siedzibę ponad głową w lotosie korony o tysiącu płatkach. Metafizyka tego etapu dla kobiet to stawanie się małżonką dewy, a dla mężczyzn jest to stawanie się małżonkiem Bogini i emanacją jakiegoś niebiańskiego czy boskiego aspektu rzeczywistości. Dopiero na tym etapie budzone są tak zwane cudowne, magiczne czy charyzmatyczne moce – siddhi.

W całym procesie rozwojowym moc ogniowa kundalini spala wszelkie splamienia świadomości i co ważniejsze tak zwane nasiona oraz zalążki przyszłego karmana. Rezerwuje się na przebycie każdego etapu zwykle od 10-15 lat bardzo intensywnej praktyki i ćwiczeń włącznie z procesem inicjacyjnego przekazu łaski i mocy – Śaktipat. Ukończenie każdego etapu rozeznawane jest po sporej ilości oznak fizycznych, psychicznych i charakterologicznych, tak zwanych pomyślnych znaków urzeczywistnienia, co można porównać z gruntownymi badaniami psychologicznymi mającymi na celu selekcję osób posiadających najlepsze predyspozycje do określonych zawodów czy stanowisk.

Kundalini Joga jest trzecim klasycznie etapem praktyki w systemie Hathajogi Pradipika, a praktyki z ćakrami pokrywają się z tantrycznym systemem Laja Jogi. Mudry stanowią podstawę technik Kundalini Jogi w systemie tradycyjnej hathajogi, jednak w systemie Tantry technicznie Mudry (gesty i pozycje), Mantry (dźwięki i słowa mocy) i Jantry (znaki, symbole, diagramy) stanowią pewną uzupełniającą się całość.

Kundalini Joga praktykowana była i jest przez tak zwanych „szalonych” mędrców i joginów Tybetu oraz Indii, czyli przez kontrowersyjnych zwykle w swoich czasach liderów praktycznej duchowości.

Kundalini (dewanagari कुण्डलिनी) (r.ż.) to energia, moc duchowa, opisywana jednocześnie pod postacią mocy węża, bogini i “siły”. Kundalini łączy w sobie atrybuty wszystkich bogiń i bogów, jest ideową i praktyczną podstawą indyjskiej tantry (tantryzmu) oraz hathajogi. Ideał kundalini łączy ze sobą jogę, tantryzm oraz wszelkie indyjskie kulty bogini – Śakti, Dewi. Kundalini uznawana jest za moc i potęgę twórczą, kreatywną, stąd odpowiedzialna jest za wszelkie zdolności i talenty twórcze, artystyczne, architektoniczne oraz wynalazcze. Osoby zdolne do wielkich, bohaterskich czy twórczych, odkrywczych czynów uważane są za posiadające wielką moc Kundalini.

Moc Kundalini uważana jest za wewnętrzną personifikację mocy kosmicznej Bogini, żeńskiego pierwiastka Boga, absolutu. Uważa się, że podstawową metodą rozwoju Kundalini jest nabożne uwielbienie, cześć, adoracja Bogini w jakiejkolwiek postaci, stąd tradycja wedyjska jak i hinduizm zawiera bardzo wiele ludowych form Bogini o lokalnym znaczeniu. Tantryzm, zarówno śiwaizm, jak i śaktyzm, używa określenia Kundalini-Śakti, podkreślającego związek mocy duchowej z żeńskim pierwiastkiem boskości, Boga czy absolutu. Nauka o ćakrach ściśle związana jest z ideą Kundalini-Śakti. Charakterystyczna jest szczególna cześć dla Bogiń – Wojowniczek i Bohaterek jak Durga czy Kālī, włącznie z nauką wyzwalania Mocy Wojownika poprzez ciężki trening sztuk walki, Kalaripayat, co jest jedną z oznak obudzenia Kundalini.

Śaktyzm (Śakta) to tradycyjny indyjski kult Bogini, żeńskiego aspektu Boga – Absolutu. Bogini ogólnie zwana Śakti lub Dewi (Adiśakti) stanowi podstawę zarówno ludowej jak i naukowej religijności indyjskiej. W obrębie hinduizmu istnieją trzy główne nurty religijno-duchowe, a śaktyzm jest największym z nich, słusznie kojarzonym z Tantrą, gdyż Śaktyzm to Tantryzm. Tantra przedstawia Absolut jako personifikację Boskiej Pary Rodzicielskiej w postaci Boga Śiwa (Hara) i Bogini Śakti (Śri Devi). Każda z form kultowych posiada kilkanaście ważniejszych odmian nazywanych osobnym imieniem i bardzo dokładnie opisywanych. Najbardziej znane imiona Bogini Śakti-Kundalini to Śri Dewi, Kali, Durga, Parwati, Uma, Sati, Annapurna, Lalita, Kamala, Śriwidya.

Podstawowe wyobrażenia Kundalini to moc uśpiona u podstawy kręgosłupa, jasna jak tysiąc słońc, podobna do ognistego, wężowego zwoju, gdy spoczywa, lub do słupa ognia, gdy się wznosi. Kundalini jako żeńska boska moc wewnętrzna budzi się do życia u podstawy kręgosłupa, w ośrodku korzeniowym zwanym muladharą. Poruszając się w kanale (nadi) suszumny stopniowo przebija kolejne ćakry i wznosi aż ponad szczyt głowy do ośrodka sahasrara, gdzie znajduje swe ujście (opisywane także jako połączenie dwóch boskich aspektów, bogini Śakti i boga Śiwy), w efekcie prowadząc do zjednoczenia z kosmosem, wyzwolenia. Ten proces budzenia kundalini i siedmiostopniowego wznoszenia opisywany jest jako siedmiostopniowa ścieżka mistycznego rozwoju duchowego.

Osoby praktykujące rozwój mocy Kundalini Śakti noszą zwykle czerwone lub szkarłatne szaty, a słoneczny blask towarzyszący wyobrażaniu tej mocy ma zabarwienie czerwonawe, podobne kolorystyce wschodu oraz zachodu słońca. Graficznie maluje się spiralę zwiniętą w trzy i pół zwoju, co uważane jest za symbol uśpionej kundalini i używane w kontemplacjach. Himalajscy Ryszi, a także buddyjscy mnisi z Tybetu znani są z praktyk Tumo dających odporność na niskie temperatury z pomocą skupienia i koncentracji na ognistej mocy Kundalini. W każdym człowieku jest ona uśpiona i zwinięta w trzy i pół zwoju w kości krzyżowej (łac. os sacrum).

Joga tantryczna (śaktyzm) naucza się, że aby przebudzić Kundalini, wystarczy regularnie przez kilkanaście minut dziennie medytować wykonując specjalne praktyki dane wraz z inicjacją przez boskiego Guru (Mistrza o Boskich cechach). Kundalini spontanicznie będzie coraz silniejsza. Jej przebudzenie nazywa się ogniową samorealizacją. Gdy Kundalini budzi się i unosi w systemie subtelnym człowieka, uzdrawia i otwiera ćakry oraz równoważy kanały energetyczne (nadis), lecząc wszelkie choroby i eliminując wszystkie negatywności. Kultywuje się codzienne praktyki wielbienia 108, 300 lub 1008 świętych imion – właściwości przynależnych do Bogini, które człowiek powinien rozwijać w swej drodze udoskonalania i rozwoju wewnętrznego. Najbardziej popularnym zbiorem takich cech – imion jest Lalita-Sahasra-Nama, tysiąc imion Bogini Śri Lalita Dewi.

Śakti (dewanagari शक्टि, ang. Shakti) to Bogini Kundalini, małżonka Śiwa Boga, rodzaj siły, energii, pierwiastek żeński, występuje pod czterema głównymi postaciami: Parwati, Durga, Kali (Kālī) i Uma. W kulturze duchowości Indii, boska para Śiwa i Śakti stanowią zasady nierozłączne i wzajemnie się równoważące, stanowiąc całość bóstwa. Sanskryckie słowo śakti wywodzone jest od rdzenia śak, odpowiadającym znaczeniu potęga, siła, bycie zdolnym do czegoś, uzdolnienie. Rdzeń ten występuje już w Rygwedzie w znaczeniach bycie potężnym lub silnym i posiadanie zdolności. W późniejszych tekstach spotyka się słowo śakti także na określenie żeńskiego narządu rozrodczego. Słowo “Śakti”, zwykle używane jako synonim Kundalini, używane jest potocznie w znaczeniu natchnienia, inspiracji, charyzmy, intensywnej aktywności, witalności. Śakti jako bogini jest spersonifikowaną żeńską połówką Boga – Absolutu. W “Jogasutrach” występuje (w złożeniach) jedynie czterokrotnie: 2.6, 2.23, 3.21, 4.34.

Stare pisma i traktaty znane jako tantry stanowią podstawę nauczania i idei prezentowanych przez śaktyzm, uznawany też za nurt bardzo mistyczny, ezoteryczny czy magiczny. Ważniejsze teksty śaktyzmu czyli także Kundalini Jogi to: “Brahmanda-Purana” – purana nr 18 z wielkich Puran oraz “Devibhagavata-Purana” – purana wymieniana wśród Śaktów z nr 5 według numeracji wielkich Puran. Najważniejsze dzieła kanoniczne śaktyzmu tyczące kultu Bogini to :

* Kaula-Dźńana-Nirmaja;
* Siddhasiddhanta-Paddhati;
* Laghu-Joga-Waszisztha;
* Dewibhagawata-Purana;
* Brahmanda-Purana;

Przykładowe krótkie i wielce praktyczne Modlitwy – Mantramy Kultu Bogini, Kundalini:

Om Śaktyai Namah! – Boskiej Mocy i Potędze Chwała!
Om Durgyai Namah! – Bogini Zwycięskiej Chwała!
Om Lalityai Namah! – Bogini Piękna Chwała!
Om Parwatyai Namah! – Dobrotliwej Bogini Chwała!
Om Kālyai Namah! – Bogini Czasu Chwała!
Om Mahā-Kālyai Namah! – Bogini Wielkiego Czasu i Śmierci Chwała!

Forma Śakti jest Śri Lalita Dewi, uznawana za najwyższą formę osobową małżonki Śiwa Kameśwara. Ogólnie o każdej formie bogini religia hinduistyczna w każdym swym nurcie wyraża się bardzo ciepło jako o Boskiej Matce czy Mateczce, odpowiednio: Ma, Amma, Amba czy Ambika. Czczone są kobiety w roli Guru – nauczycielek i przewodniczek życia duchowego uznawane za emanacje czy wcielenia różnych form Bogini, których szerzej można naliczyć kilka tysięcy, chociaż klasyfikowane są w mandalach.

Maha-Kali Devi
Mandala żeńskich form (ucieleśnień) Śakti, Śri Dewi, Kundalini, jako małżonki Śiwa Boga obejmuje dziesięć postaci wymienianych w Śiwa-Puranach:

1. Mahā-Kālī,
2. Tārā,
3. Śiwā (r.ż ma długie “a” na końcu),
4. Shodaśī,
5. Bhairawī,
6. Ćinnamastā,
7. Dhūmāwatī,
8. Bhagalāmukhī,
9. Mātangī,
10. Kamalā.

Jest to dziesięć form czy postaci Bogini Kundalini, ale także dziesięć stopni czy aspektów rozwoju Mocy, Śakti Kundalini, gdzie Mahā-Kālī jest najwyższą Formą Kundalini. Oprócz tych form istnieje jeszcze kilka innych jak już wspomniane cztery główne czy pierwsza dama w postaci Satī, która zainicjowała ogniowe rytuały oczyszczenia i samoofiarowania.

Wyróżnia się wiele rodzajów Śakti jako mocy czy energii twórczej z których trzy najbardziej podstawowe to:
* Krija-Śakti czyli żeńska moc działania, siła aktywnego życia;
* Iććha-Śakti czyli siła czy moc woli, siła postanowienia, dotrzymywanie zobowiązań;
* Dźńana-Śakti czyli moc mądrości, potęga zrozumienia i wiedzy;
Śakti w odniesieniu do mistycznej energii Kundalini zwana jest Kundalini Śakti, szczególnie w tekstach tantrycznych. Tantra to odmiana ezoterycznej religii i duchowości indyjskiej, w której kult Bogini Śakti jest najsilniejszy, a praktyki z Kundalini bardzo silne i wymagające poświęcenia. Jedno z imion tej Śri Dewi brzmi Bhudźangi (czyli wężowa, wężyca), ponieważ w najniższej ćakrze (muladharze) leży ona “skręcona wokół lingi”. “Skręcona” oznacza “w spoczynku”. Mistyczna moc Kundalini, w ciele istnieje tutaj w spoczynku, a pobudzona jest odczuwana jako intensywne gorąco.

Tantra Joga - Kundalini Joga i Ćakramy 


Tantra, Tantra Joga inaczej Kundalini Joga, a bardziej profesjonalnie Laja Joga jako praktyka trwa od przekazania jej metod przez inkarnację czy lepiej awatarę Boga Śiwa dziesięciu manifestacjom Bogini Kali Durga. Mamy dziesięć kierunków praktyki Tantry. Istnieją współcześnie trzy wielkie szkoły tantryczne: Kaula, Miszra i Samaya. Wyznaczają one trzy aspekty Ścieżki i pokazują całe bogactwo autentycznej Tantra Jogi – Mistycznego Zjednoczenia indywidualnej duszy (Atmana) z Bogiem, Wszechduchem (Brahmanem).

Tantra łączy w pewien rytuał praktyki typu mantra, mudra i jantra (yantram). Zwykle mantra jest tym od czego rozpoczynamy tantryczny przekaz jogi, a do tego dodajemy mudry oraz jantry (mandale), tak aby uzyskać sadhanę (duchową praktykę tantra jogi). Tantryczna joga to praktyka z ćakramami - ośrodkami energetycznymi i nadis - kanałami energii oraz Kundalini - boską mocą duchową. Tantra Joga to praktyka z tantrycznymi bóstwami, bogami (dewa) i boginiami (dewi), bez czego nie ma co mówić o tantrze.

Tantra dosłownie oznacza “wyłanianie się” lub “rozrastanie, wzrastanie, rozciąganie się”. Tantra to święte, ezoteryczne teksty śaktyzmu i śiwaizmu. Początki tantryzmu giną w przedwedyjskich kulturach typu Harappa, a znane są z tajemnych kultów okresu starowedyjskiego. Szkoły tantryczne kładą nacisk na kult i rozwój żeńskiego pierwiastka Śakti (Kundalini), na Boginię jako źródło mocy duchowej, mocy twórczej i stwórczej.

Tantra uchodzi za orientalną tradycję duchowości i ezoteryki, mistyki i hermetyzmu, boskiej magii i okultyzmu, oczywiście w pozytywnym i dobroczynnym aspekcie tych słów. Tantra to starożytny szamanizm indyjski i himalajski. Tantrika – oznacza wszystko co tantryczne, a także osobę praktykującą Tantra Jogę. Tantra Joga zajmuje się także przekazywaniem form tanecznych, znanych jako taniec śiwaicki czy Nata Śiwanataradża.

Śila-kala to podstawowy cykl czasu znany z tekstów tantrycznych. Trwa on 5 tysięcy lat i jest to mały obrót koła czasu w ewolucji duszy (atmana) oraz ludzkiej cywilizacji. W tym czasie, przez ostatnich pięć tysięcy lat powstało wiele znakomitych dzieł poświęconych naukom i praktykom tantrycznym (ezoterycznym, mistycznym). Mahanirwanatantra, Kularnawatantra, Tantraloka, Tantrasara, Kalaćakratantra czy Devibhagavatam to bardzo podstawowe z tysięcy dostępnych w Sanskrycie traktatów mistyki jaką jest Tantra.

Pojęcia “Tantra Joga” oraz “Kundalini Joga” są zasadniczo identyczne i zawierają w sobie wszystkie tantryczne metody praktyk duchowych, rytuały z bóstwami oraz kierunki i stopnie praktyki ezoterycznej (mistycznej). Tantryzm to inaczej Śaktyzm (Śaktimarga, Ścieżka Bogini, Mocy), co powinno być jasne dla wszystkich osób próbujących praktyk tantrycznych (czyli śaktyjskich). Tantra Joga jest zasadniczo tym co się w duchowości ezoterycznej Ścieżki Tantry realnie praktykuje.

W naukach tantrycznych (śaktyjskich) każdej z sześciu głównych ćakr ciała przypisana jest jedna z mocy Śakti, odpowiednio: Dakini w Muladharze (lotos podstawy), Rakini w Swadhisztanie, Lakini w Manipurze, Kakini w Anahatam, Śakini w lotosie Wiszuddha, a Hakini w ośrodku Ajna w głowie. Obudzenie, rozwój i rozszerzenie każdej z sześciu Śakti daje rozliczne efekty, po których poznać, że opanowany jest kolejny stopień przebudzenia Kundalini, która jest ostatnią Śakti mieszkającą w lotosie korony, w Sahasraram.

Kundalini pochodzi od słowa Kunda, które oznacza naczynie ofiarne w którym pali się Ogień rytualny. Kundali to palenie ognia ofiarnego, ale także żar ognia wewnętrznego w którym spala się karma. Trzy i pół zwoju oznacza cykle pracy w których dokonuje się oczyszczenie kolejnych powłok zasłaniających duszę (atmana).

Dziesięć podstawowych czy lepiej głównych manifestacji Bogini (Śakti, Dewi, Kali, Durga) z którymi praktykuje się tantryczne metody to: Mahakali, Tara, Śiwa-a, Śri Vidya, Bhairavi, Ćinnamasta, Dhumavati, Bhagala-Mukhi (Mahananda), Matangi, Kamala… Śri Dewi ma wiele imion i form, a tantra prawidłowo praktykowana pozwala poznać wszystkie ich imiona, jantry (mandale), mantry, mudry, wiedzę i moce…

Osiem Zwojów Kundalini jako osiem podstawowych stopni rozwoju duchowego na mistycznej (tantrycznej) ścieżce mocy duchowej opisanych jest jako: Pranavah, Gudanala, Nalini, Sarpini, Vankavali, Kshaya, Sauri, Kundali. Zwoje to przedstawienie szczebli budzenia czy ożywiania mocy Śakti, szczebli poszerzania świadomości, specyficzne duchowe potęgi, moce, charyzmaty czyli wielkie siddhi. Jeśli ktoś nie jest zaznajomiony z tymi pojęciami, używanymi także jako tytuły hierarchiczne, to trzeba przyjąć, że znajduje się na szczeblu wstępnym, przed tymi, które wymieniono tutaj jako tantryczne Koło Dharmy.

Osoba uprawniona do nauczania Tantra Jogi (Kundalini Jogi) zna i praktykuje 1008 Imion Bogini, Śakti Dewi, czyli mantr związanych z rozwojem Kundalini. Mantry są w Sanskrycie i wymaga się także umiejętności pisania, kaligrafowania ich w sanskrycie! Osoby podające się za uprawnione do nauczania tantrycznej jogi warto sprawdzać, czy w ogóle mają pojęcie o pisaniu mantramów w Sanskrycie! Chociaż tantra zawiera symbolikę zjednoczenia miłosnego pomiędzy mężczyzną i kobietą, to rzeczywista praktyka tantryczna nie jest praktyką seksualną w sposób jaki się to wypisuje w zamerykanizowanym miksie newagowym. Raczej warto zacząć uczyć się mantramów, nie tylko recytować, ale i pisać w Sanskrycie, tak czy owak źródłowym języku tantryzmu i jogi.

Tantra to także jyotisha (dżjotisza) czyli astrologia wedyjska, numerologia, chirologia i wiele dziedzin znanych jako ezoteryczne. Gematria tantryczna, numerologia, jeśli jest uczona prawidłowo, nie różni się na wschodzie od tej na zachodzie. Różne są tylko alfabety i zawsze trzeba się odnosić do pisma (znaków) w których tworzone są imiona oraz nazwy. Astrologia wedyjska, uwzględniając obie jej szkoły jest pełniejsza niźli dzisiejsza astrologia zachodnia.

Tantra i Prema - Boska Miłująca Łaska 


Teksty tantryczne w Indii i Tybecie nie zaginęły jak czasem utrzymują zachodni wielbiciele erotyzmu pod szyldem tantry, a jedynie nie są udostępniane publiczne i bardzo trudne do tłumaczenia. Można poczytać tysiące oryginałów, oczywiście znając Sanskryt. W Chinach zasadniczo nie ma czegoś takiego jak tao miłości, gdyż jest to wymysł amerykańskiego new age i powstał ze 30-40 lat temu.

Swadhishthana nie jest zasadniczo czakramem seksualnym jak często się pisze na Zachodzie, tylko jak sama nazwa wskazuje, “miejscem (shtana) światła (dhi) jaźni (swa). Warto się nauczyć nazewnictwa zanim się pobłądzi dziedzinach tantry.

Tantra nie zajmuje się także orgazmami jak tam wypisują amerykańscy newagowcy, a o orgazmie na konto tantry pisują zwykle amerykańscy erotomani i środowiska posthipisowskie oraz pogięci umysłowo sataniści. Wiele osób w sposób znaczący myli Tantrę z Kamasutrą (Kamaśastrą) i powinno używać pojęcia “Kama Tantra”, a nie Tantra, Joga Tantra czy Kundalini, jeśli o sferę seksualności i erotyzmu chodzi. Tantra zajmuje się problemami erotycznej natury marginalnie, o tyle, o ile praktykujący mają jakieś problemy z praktyką duchową i życiem intymnym czy rodzinnym. W głównych dziesięciu przedmiotach tantrycznych jest tylko praktyka duchowa dla skuteczniejszego odnajdywania najlepszej partnerki czy partnera, ale bardziej w celu pożycia małżeńskiego w stałym i wiernym związku niźli jakimś amerykańskim szybkim i jednorazowym seksie wenerycznym.

Termin TANTRA JOGA występuje głównie w kontekście nauk i przekazów Śukla Tantras czyli nurtu tzw. Białej Tantry, a dokładniej Czystej Tantry lub Tantry Oczyszczenia. Zarówno w hinduizmie jak i buddyzmie Tantra Joga praktycznie nie ma prawie nic wspólnego z energią seksualną, a najczęściej wymaga życia w celibacie czyli orgazmy wyklucza całkowicie. Tak jest generalnie w całej Indii, Tybecie, a nawet w chińskim taoizmie, gdzie do tantra jogi w taoistycznej wersji, trzeba zostać mnichem, co zwykle zaskakuje Zachodnich fantastów myślących błędnie, że Taoizm to wolny seks czy coś około tego. Warto zatem aby próbując nauczać podstaw tantry w tematyce erotyzmu zmienić nazwę na odpowiednią do seksu i orgazmów czyli np. “Kama Tantra” lub “Czerwona Tantra”, co byłoby chociaż troszkę odpowiednie do programu merytorycznego i nie kojarzyłoby całej tantry z energią seksualną. Jednakże owa Czerwona Tantra czy Kama Tantra to przedmiotowo intensywna praktyka oczyszczania się z barbarzyńskich i zgrubnych żądz, w tym z chuci seksualnej do przypadkowych osób, o czym lepiej jest pamiętać, zanim pod szyldem tantry otworzy się jakiś burdel z masowaniem manualnym cudzych kutasiątek.

Czarna Magia, a Tantra Joga 


Z TANTRĄ na Zachodzie, w tym w Polsce często mylona jest orientalna, indyjska Jadu Tuna (Jadoo Toona, jadu tona, jaDU tUNa). Termin Dżadu Tuna oznacza dokładnie czarną magię, czarnoksięstwo, czarną magię w sensie złej i szkodliwej magii. Jadu Tuna to zawiera m.in. orgazmiczne praktyki seksualne dla pozyskania energii życiowej partnera (-rki) oraz dla celów magicznych. Czarna magii, czyli Jadu Tuna nie jest jednak w żaden sposób częścią duchowej tradycji ezoterycznej jaką jest tantra, tantra joga czy kundalini joga. Występujące w Polsce burdeliki z panienkami robiącymi masaże erotyczne narządów seksualnych w gumowych rękawiczkach, a bywa, że oralnie i waginalnie - to nawet nie Dżadu Tuna, tylko zwykłe burdele albo inaczej agencje towarzyskie, z pracującymi kurwiszonami, a nie 'Świątynie Tantry', jak bywają kłamliwie i oszukańczo przedstawiane w reklamach. Nie należy się dawać nabierać na burdele i kurewki pod nazwę Tantry się podszywające w złośliwy i bezczelny sposób.

Należy jednak podkreślić, że na Zachodzie, w tym w Polsce wiele osób prowadzących pod szyldem Tantry czy Tantra Jogi albo Kundalini Jogi rozmaite rodzaje eksperymentów seksualnych i orgazmicznych celowo ukrywa swój czarnomagiczny charakter, aby jak najwięcej ludzi wprowadzić w błąd i wciągnąć w obręb szkodliwych, czarnomagicznych wpływów. Jeśli nauczanie w szczególności koncentruje się głównie na seksie i orgazmie oraz channelingu, a nie zawiera praktyk z mantrami, bóstwami, nie są przekazywane inicjacje w śakti, nie ma mudr ani jantr (mandali) to należy przyjąć że uczniów wprowadza się w błąd i zamiast praktykować tantrę, zostali wpakowani z powodu swej niewiedzy w sidła Jadu Tuna!

Jadu Tuna (Jadoo Toona) jest w Indii rozumiane jako rozdzielanie osób które się kochają poprzez rzucanie uroków, czarów, jako wszelkie niedozwolone współżycie seksualne, w tym dewiacje, seks bez miłości, związku i partnerstwa, zdrady małżeńskie, odbijanie cudzej żony lub męża. Jadu Tuna (Tona) to także szczególnie współżycie seksualne z mistrzem duchowym (guru, nauczycielem czy nauczycielką) praktykowane w czarnej magii jako rodzaj czarnoksięskiej inicjacji czy przyjęcia do wspólnoty. Jadu Tuna (Tona) potocznie uważana jest za chorobę odbytu, dewiację energii w ćakrze podstawy oraz szerzej, medycznie, jako chorobę krwioobiegu i krążenia oraz seksualności czyli tak zwanej funkcji osierdziowej, krążenia i seksu wedle ajurwedy (medycyny wschodu) i medycyny chińskiej.

Tantra – Dziesięć Przedmiotów Nauczania 


1. Rasayana (rasAyana) – receptury i kuracje lecznicze, tantryczne terapie i receptury, magiczne procedury terapii i leczenia osób chorych i niedomagających. Mikstury lecznicze.
2. Yakszińi Sadhana (yakSiNI sAdhana) – praktyki dobrobytu i bogactwa, znajdowania ukrytych skarbów, gdyż Yakszini jest boginią bogactw, skarbów i prosperity.
3. Indrajala (indrajAla, wym. Indradżala) – dosłownie deszcz indrowy lub woda Indra, praktyki usuwania negatywnych wpływów, uroków i czarów, zdejmowanie klątw, egzorcyzmy, obrona psychiczna, etc.
4. Akarśańa (AkarzaNa) – metody i sposoby przyciągania, zjednywania, moc przywoływania, magnetyzm duchowy, magnetyzowanie rzeczy i osób oraz miejsc, prawo atrakcji.
5. Vaśikarana (vaśIkarańa) – czarowanie, zauroczenie, rzucanie uroków, sterowanie otoczeniem i biegiem zdarzeń. Praktyki wpływania na innych i sterowania otoczeniem.
6. Uććatana (uccATana) – rozdzielanie, rozłączanie, rozwiązywanie, oddzielanie, wykorzenianie, wyrzucanie, odsuwanie osób, zdarzeń czy sytuacji.
7. Videszana (videSaNa) – środki zaradcze przeciw nienawiści, złośliwości, złemu spojrzeniu, wrogości, pogardzie i podobnie ciemnym energiom astralnym.
8. Stambhana (stambhana) – praktyki powstrzymujące innych w ich działaniach czy wpływach, ograniczanie, blokowanie osób, zdarzeń i miejsc. Tworzenie przeszkód i utrudnień oraz surowych zakazów przeciwko cudzym akcjom i wpływom. Potocznie praktyka ta to układanie specjalistycznych klątw blokujących osoby szkodliwe ochraniające naszych bliskich.
9. Mohańa (mohaNa) – praktyki powodujące zaangażowanie, zamiłowanie, fascynację, miłosne zauroczenie, rozkochanie, a także osiąganie celów, zwycięstwo w walce. Potocznie mówi się tutaj o tantrze miłości i miłowanie.
10. Marańa (mAraNa) – praktyki powodowania śmierci, wzywania do śmierci, wyrzucania duszy z ciała, przechodzenia do innego ciała, świadomego umierania wedle własnej woli. Potocznie jest to praktyka śmierci i umierania, ze wszystkimi aspektami wiedzy oraz praktyki na temat, jak zapoznanie królestwa Yamadeva i Yamidevi.

Abhiszeka (abhiSeka) – praktyka oczyszczania i magnetyzowania wody z pomocą mantramów przewija się w każdym z dziesięciu przedmiotów tantrycznych jako istotna część rytuałów. Magnetyzowana woda używana jest do spryskiwania przedmiotów, osób czy miejsc, a także do obmywań i kąpieli. Woda jest także magnetyzowana do spożywania dla różnych celów, w tym medycznych, gdy jest nośnikiem leków, naparów, odwarów czy maceratów. Adepci muszą także opanować sztukę wykonywania talizmanów z rozmaitych metali i innych materiałów (Kańkańa Kavaća – kaGkaNa kavaca), sztukę rysowania i malowania jantr tantrycznych (Patta – paTTa) oraz kilka podobnych użytecznych umiejętności o których więcej jeszcze sobie napiszemy.

ॐ ॐ ॐ ॐ ॐ ॐ ॐ ॐ ॐ ॐ ॐ ॐ ॐ ॐ ॐ ॐ ॐ ॐ ॐ ॐ ॐ ॐ 

Mistrzowie Kundalini Jogi


Mistrzowie Kundalini Jogi są zwykle utrzymywani przez uczniów w głębokiej tajemnicy, a wiedza o Mistrzach (Guru) dochodzi w sekrecie do wybranych i uznanych za godnych zaufania. Wiadomo jednak, że wtajemniczenia w Kundalini Jogę dla ludzi na Zachodzie przekazywali między innymi tacy wielcy mistrzowie jak Swami Vivekananda, Swami Sivananda z Rishikesh, Swami Sarveshvarananda z Himalajów, Swami Ganapati, Guru Ananda Shiv i kilku innych, a sama Inicjacja zwana jest zwykle jako Śaktipata Diksha. O prawie nauczania nie decyduje żaden NewAgowy “Kurs Nauczycielski” za kilka tysięcy złotych czy dolarów, tylko występowanie 32 podstawowych oznak przebudzenia mocy Kundalini czyli 32 mniejszych Siddhis rozpoznawanych przez autentycznych Mistrzów Duchowych czyli tantrycznych Guru!

Z ważnych rzeczy, KODEKS ADEPTÓW KUNDALINI JOGI podobnie jak KODEKS KRIYABAN zabrania tworzenia organizacji, stowarzyszeń czy fundacji oraz innych zachodniego typu osób prawnych wokół KUNDALINI, podobnie jak zakazane jest to w wypadku KRIYA YOGAH… Nie ma zatem żadnej legalnie istniejącej organizacji nauczającej Kundalini Jogi pod szyldem Kundalini, a jeśli jakaś taka powstaje, jest to ewidentne OSZUSTWO wykorzystujące ludzką niewiedzą w temacie, tak u wielu osób w USA jak i w Europie! Zasady czyli Kodeksy są dostępne w znanych uczniom tradycyjnych pismach z naukami o Kundalini czy Kriya Jodze…

Na Zachodzie wiele osób powołuje się na rzekomą znajomość tantry i miesza tantrę z psychologią albo ideologiami typu New Age Erotomania czy przekazami channelingowymi od niewidzialnych bytów. Nic takiego nie jest potrzebne, a mieszanie takie bywa nawet szkodliwe, ze szkodą dla tantry i ludzi. Tantra ma własny dobrze rozwinięty system wiedzy psychologicznej i duchowej, którego opanowanie nawet utalentowanym osobom zajmuje wiele lat. Nauczanie wiedzy oraz praktyki tantrycznej ma swoje bardzo stare i dobrze ugruntowane zasady. Przyjmowanie uczniów do tantrycznych szkół oraz ośrodków także opiera się na zasadach, których ludzie Zachodu zwykle nie chcą spełniać. Czasem ludzie Zachodu sami sobie wmawiają błędne rzeczy na temat Tantry, a to z powodu niewłaściwych poglądów na temat samej Tantry rozpowszechnianych na Zachodzie z powodu niewiedzy i pomylenia Tantry z Kamasutrą.

Jedną z reguł jest zachowywanie w tajemnicy swoich mistrzów i nauczycieli, tak aby Imion Nauczycieli (Mistrzów, Guru) nie mogli poznać ludzie o złych intencjach czy szkodliwym nastawieniu do duchowości ezoterycznego typu. Kandydatów zwykle długo się bada pod kątem ich zdolności do poszanowania takich reguł jak trzymanie w sekrecie części wiedzy, że ludzie z Zachodu mogą nie doczekać się przyjęcia do autentycznej tantrycznej szkoły. Po części żerują na tym rozmaici oszuści z obszaru New Age (Seks Tantra), jak i nawiedzeni, którzy zaczynają sami siebie uważać za Mistrzów bądź dawców “nowoczesnej” Tantry. A Tantra jest Tantrą, jest to rodzaj treningu rozwoju duchowego zawsze dobrze harmonizujący z aktualnym stanem świata, zatem z zasady nie ma potrzeby robienia “nowej tantry dla współczesnych ludzi”. Bardzo za to potrzeba, aby współcześni ludzie dostosowali się do wymogów i reguł odwiecznego treningu tantrycznego, a tych na Zachodzie jest tak mało, że trzeba się dobrze zastanowić czy kogoś przyjąć do strumienia przekazu tantrycznego czy raczej, jak to najczęściej ma miejsce na Wschodzie – odrzucić…

Inaczej mówiąc, jak ktoś lata po znajomych i trąbi, że znalazł Mistrza TANTRY, rzuca Imieniem Mistrza czy nazwą Szkoły Tantrycznej jak pijak “mięsem”, to znaczy, że nikogo nie znalazł, a i o Tantrze czy Kundalini nie ma pojęcia….

………………………………

Autoryzowane zajęcia z zakresu metod praktyki oryginalnej KUNDALINI JOGI w Polsce:
Patrz w Kontakt


ॐ ॐ ॐ ॐ ॐ ॐ ॐ ॐ ॐ ॐ ॐ ॐ ॐ ॐ ॐ ॐ ॐ ॐ ॐ ॐ ॐ ॐ 

LINKI 


Odwiedź nas na portalu społecznościowym Facebook: 



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz